23 april, 2006

Mitt livs knasigaste och roligaste dag!

Igår spenderade jag 9 timmar på en audition på Balsta slott. Jag åkte dit för att spela nån låt och se om jag gick vidare till kvällens lilla kulturföreställning. Kunde ju vara kul att prova på att stå på scen liksom. När jag åkte därifrån var jag med i en artistföremdling som ska åka på turné och jag och en trevlig gitarrspelande tomas har blivit beordrade att bilda band! Vi ska spela ihop oss innan den 9:e maj, då turnplanen ska spikas! Helt galet och alldeles underbart roligt! Hela ensemblen ska åka runt tillsammans och spela!! Alla möjliga roliga band och små grupper och jag! Fattar ingenting! Och att få höra att man är en oslipad diamant som kan gå hur långt som helst, gör ju inte dagen sämre!

Var alltså på slottet i 9 timmar och träffade massor av roliga, tokiga, konstiga(Roland i torsk på tallin som lånade mig sin gitarr), kufiska (jury som bara hånglade hela tiden) och peppiga människor. Hade velat filma hela dagen för att kunna behålla stämningen av den! Dessutom blev vi scensminkade på riktigt för att "väjna oss inför spelningarna"! AAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Jag fick jättetjocka ögonbryn. Kände mig som en av bröderna Marx.

Ska bli jätteskoj det här!
Och som om det inte vore nog, så har våren kommit äntligen!!!

kraaaam på alla

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis tjejen!
vad roligt för dig!!kram

Anonym sa...

meeen, vad kul! Jag visste re, jag visste att det skulle bli så här! Hurra hurra va kul!

Ica sa...

Gosh vad roligt för dig! Grattis! Äh, att du är en oslipad diamant har man ju fattat på alla fester när vi stämt upp till allsång och liknande ;)

Anonym sa...

Shit vad häftigt, fast att det var väntat!! Vad kul för dig! Det var ju på tiden att du tog tag i dina talanger! Grattis!

Anonym sa...

Grattis! gud va kul att åka på turne! förstår om du träffade många konstiga men roliga och trevliga människor, det brukar vara många såna på balsta :)