18 april, 2006

Våren är här jag tror!

Spenderade påskhelgen i Uppsala med Fredrik (eller Frebrik), Fredriks mamma och alldeles fantastiskt väder!
Det var första påsken jag inte firar hemma och jag fick några saknandsstygn efter kompisarna emellanåt. Men sånt råder våren bot på!

Några exempel på att våren hade kommit till uppsala i lördags:

På bussen in till stan surrade en fluga mot rutan, lät väldigt vårigt ssssssrrrrrrrr
Vi såg två fjärilar
En flicka med gula strumpbyxor och lackskor SKUTTADE i stället för att gå vanligt
Vi fikade ute! Årets första utefika. På café Linné som på toalettdörren har en instruktion om hur man ska ta sig UT när man är färdig...
Fredrik köpte rutiga vårskor

Han har förresten rakat av sig sitt lilla skägg på hakan som bara skriker Fredrik! Är inte det ett vårtecken så säg? Eller galenhetstecken?

Saknar skåne!

3 kommentarer:

Annci sa...

Första påsken du inte är hemma. Vaaa, saknar du bara kompisarna? Saknar du inte föräldrarna och storebror?

Johan F. Wahlberg sa...

Jag saknar kurser, glass och förstånd. Tack tack för allt.

Annci sa...

Nästa vecka kommer försommaren till Skåne (enligt vädergubbarna) och jag ska då resa till E-tuna. Måste man ha vinterkläder då?