23 oktober, 2006

Intensiv helg

Har varit ännu en ganska intensv helg med åkande fram och tillbaka och festande både här och där. Blir lätt så när man har tre familjer att åka emellan.

Men fredagen började i alla fall med en överraskning(?)sfest för frebr! Jag och anna hade fixat hela förmiddagen med 100 kg pastasallad, tsatsiki, chips och godis. Vid halv åtta anlände fredriks alla kompisar. Vid fem i åtta ställde sig alla i mörka köket för att vara beredda när han kom. Vi låste ytterdörren för att vi säkert skulle höra honom. Nellan och Ida sjöng julsånger och fyra gånger sa Erik: SSSCHHHHH! Nu kommer han!
När han väl kom ringde han på dörren oroväckande många gånger. Folk började skruva oroligt på sig. Vad gör vi om han inte kommer in??? Jag som vet att fredrik har nyckel var tämligen lugn. Jag blev därför väldigt förvånad när det visade sig att fredrik INTE hade någon nyckel och därför gick bakvägen till köksfönstret där vi stod: KNACK KNACK! Det är låååst!
Alla störtdök till golvet. Anna sa FAAAAAAN också!! och gick argt och öppnade, kom tillbaka och deltog i ett lite generat och konstigt SURPRIIIIISE!!!

Knasigt att det gick lite åt helvete. Men annars hade det ju inte varit något att berätta...

På natten hade vi världens knasigaste inbrott. För en gångs skull glömdes ytterdörren bort i fyllan och villan och en tjuvaktig person med tillgång till vår portkod eller nåt stal följande:

Anders splitternya vita skor (förlåååååt! så dumt det känns!)
Mikes sax och rakhyvel från badrummet (INTE trimmer och det som var värt pengar)
Cider
ett öppnat paket ost
ett öppnat paket skinka
En halv liter mjölk
En liter Captain Morgan
(INTE stereo och cd-skivor som låg i köket)

Läskigt att någon varit inne i lägenheten och ända inne i köket. Börjar bli trött på Eskilstuna och alla som stjäl!!

På lördagen åkte jag och fredrik till hans mams i etuna. Fredrik var lite bakis men vi gick ändå ut med hans kompisar på kvällen. Tobbe bjöd på Gula änkan ur inte så rena Champagneglas.

igår mådde jag sådär efter tvådagarsfestande. Jag är verkligen en riktig mes. Eller min mage i alla fall. Nu sitter jag på jobbet, har upptäckt att jag gjort fel igen med artiklar. Jävla kristianstad.

Imorrn kommer mamma! JEJ!
Fått rest på lättläst-kursen:/ Inte tillräckligt med källor. Var iofs som jag förväntade mig men trist.
PM-seminarie på onsdag, sen färdig med Marknadsförinsgkursen.Är lite nervös över hur tentan gick. hade varit grymt jobbigt att behöva göra omtenta...

Bilder från fredag kommer!

hejhej

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var en rolig surprise fest hur som helst!yey!vill se bilder:)

Anonym sa...

precis som du skrev, roligare story att berätta när d inte blev perfekt. och fred blev nog lika glad hur somhelst. läskigt med inbrottet! jag med trött på tuna, här händer alla knasgrejer. Som att låsa fast sin nya fina gröna cykel vid en lyktstolpe och sen paja nyckeln. ska hämta lättläst-grejen nu. buhuuu om man får rest. kram till dig på biblo! lycka till med redovisningen!