09 oktober, 2006

Okoncentrerad

Borde sätta mig in i tjänstekvalitet inför vårt PM-arbete i morgon, men har svårt att komma igång. Kom hem från Allingsås sent igår kväll efter supertrevligt firande av fredriks 70-års mormor. Alla var galna och glada och jag trivdes som en fisk. Enda kruxet var att det kändes som att jag inte hann träffa Frebr på hela helgen. Samtidigt inser jag att Fredrik flyttar till London om tre veckor och tiden innan kommer att rinna iväg! jag är jätteglad för Frebrs skull! Han är så värd det här och jag är stolt som en mamma, men jag kommer nog att fatta först på flygplatsen att han faktiskt ska bo någon annanstans. Inga mysiga spontan-luncher och fikor mer. Svårare att höras under dagarna.Dumma kontantkort som tar slut mitt i samtalen. Det kommer bli så mycket tristare i etuna. Fast vi har nog varit extremt bortskämda också. Ses varje dag och natt på det där sättet. Varannan helg är vad andra får stå ut med så det ska väl vi också klara. Maja får berätta hur man gör.

Får man vara fjantig på bloggen och skriva hur mycket man tycker om någon? Jag har inte varit särskilt fjantig hittills tror jag...Och jag kan inte nu heller...skriver ett sms istället:)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ni får göra som onkel Lasse & Sieglinde. De ringer till sin släkt i Tyskland via Skape med vanlig telefon kopplad till datorn. Hur billigt som helst. Kostar nästan ingenting. Man kan prata i timmar utan at få dyra telefonräkningar. Bra vaa?

SkäggMike sa...

Mike tycker att man får vara precis hur "fjantig" som helst på sin egen blogg. ;)

Anonym sa...

hanna håller med mike.

Johanna sa...

då håller jonkan med mike och hanna

Anonym sa...

Man får larva sig hur mycket man vill - "om du frågar mig". Jag blir iallafall väldigt glad av det! Älskar dig Jonki B.

majsan sa...

å herre gud. nu gråter jag ju. jag blir så hiiimlans rörd. ja, det blir jag.

Johanna, oroa dig inte. Det kommer gå jättebra för dej och fredrik. Ni kommer lära känna varandra på ett helt nytt sätt och framför allt, kanske uppskatta varandra på ett helt nytt sätt. Kanske borde alla prova på det här?

Tina sa...

Jonk! De kommer gå bra. Fixa Skype! Det funkade för mig och Mike när ja inte va i Schweiz. ...Eller nej förresten, det funkade ju inte alls=) puss

Anonym sa...

håller med di ovan. d kommer gå bra jonk. tänk så kul att få åka till london på kärlekssemester varannan vecka. helt härligt. och så har ni ju sommaren att se fram emot tillsammans. och så har du ju desperate-tisdagar och klubb gung-onsdagar och kåranen och skolan och sången och så ska du skriva bok. tiden kommer gå så fort att eskilstuna kommer vara som helg och london med fredrik som vecka. eller nåt.d jag försöker säga är att det fixar ni. maja kan lära dig massa tips.