25 januari, 2007

En bomb

När vi alla äntligen börjat förlika oss med och se framemot vår kommande, något osäkra framtid så händer det. När vi börjat känna att vi alla är sååå trötta på Eskilstuna och måste härifrån senast i juni, då kallar IDP till möte. När vi alla börjat känna att det är dags att pröva våra vingar, stå på egna ben, testa oss själva och våra kunskaper och längtar efter det, då, åå kommer Textdesign med ett magisterår...

Hela vårt tänk vänds upp och ner. Va faan?? Ska vi stanna här nu ändå? Det går ju inte! Men man kanske inte ska missa att få en magister? (Info. mag.???) Men arbetsgivarna skiter ändå i det, de vill veta vad du KAN! Men sen kommer ju alla efter oss med värsta fina examen!! Ja, jo... det är ju sant. Och kolla så många bra kurser som kommer nu när VI Slutar!!

Efter en stunds panik kom Anna med det mycket lugnande och mycket sanna argumentet:
- Men ni, det är ju fortfarande IDP med samma kvalitet och samma lärare som tidigare.

...

Ja just det...

7 kommentarer:

Annci sa...

Nu blev föräldrarna nyfikna!!!! Ska du stanna ett år till i Etuna???? Bra att veta när vi ska planera vår semester, om vi ska komma upp i augusti och hämta ditt pick och pack och hjälpa dig att flytta. Då kanske jag ännu en gång kan ta min årliga resa upp till dig i okt. Men det hade varit roligare att göra den resan till London. Men vi vill absolut inte påverka dig..........

Johanna sa...

NEJ

Ica sa...

hjälp! jag ryckte på axlarna när du pratade om det innan, men nu när jag läser alla argument får jag ångest. johanna. Kan du sluta tänka så mycket och vara så förnuftig hela tiden.

Anonym sa...

det var skönt att VI i slutänfdan kom fram till ett NEJ gemensamt. nu får ingen söka det där programmet och bli bäst och vara viktigare än alla andra på reunionen..

Anonym sa...

Va?! Jag gick inte på det där mötet för jag tänkte att det spelar ju ingen roll nu när man ändå snart är klar... men kan man inte jobba lite och sen fortsätta läsa om några år om man känner för det, jag som sett fram emot att börja jobba efter 15 år i skolan utan paus...

fika sa...

vilka svåra val man ställs inför! Det är bara folk som vill förstöra tillvaron för en. ångestfyllda beslut! eller?

Anonym sa...

jag röstar NEJ. Nu när vi alla ställt in oss på att lämna e-town blir det svårt att ställa om dem tankarna.
Som sagt-samma stad,skola,lärare,kvalitet...
Hoppas du och tanden mår bättre!