01 mars, 2006

Jao draor ti malmööö

Om cirka fyra timmar sitter jag på tåget hem och med hem menar jag nu malmö! Eller Bunkeflo för att vara exakt. Ska bli så himla spännande att se det nya huset och mammas "stripes" i hallen. Ska försöka hinna träffa så många som möjligt också, men det brukar sluta med att man inte hinner med en enda. Men på Lördag får jag i alla fall träffa släkten på mammapappas inflyttningsfest. Ska bli himla skojigt! Och lite nervöst eftersom Fredrik ska vara med. Men eftersom han är ett socialt freak så behöver jag inte oroa mig för hans skull i alla fall. Blir kanske jag som flippar ut istället...

Ser framemot tågresan. Ska bli skönt att bara få sitta och lyssna på musik. Som vanligt har jag också planer på att läsa väldigt mycket kurslitteratur, men av nån anledning är jag extreeeemt duktig på att stirra ut genom förnstret i fyra timmar utan att bli uttråkad. Har man dessutom en köttbullsmacka som matsäck (inte "massäck") blir det inte mycket tid över till annat.

Hej skåne!


Bruno, en kompis
som bodde här
ett tag. En riktig
festprisse!

5 kommentarer:

Ica sa...

Det händer otroligt mycket utanför fönstret på väg ner mot sydligare breddgrader med tåg. Ännu mer händer när man har nån extremt trevlig pluggbok som man jättejättegärna vill läsa i om det bara inte hände så mycket spännande utanför fönstret. Hopps du inte fått plats vid gången. Ha så skoj.

Tina sa...

Jonkalina!
Hälsa Malmö o alla våra kära fina kompisar! Jag har skickat ett stort kuvert med fina affisher i, bara till dig. Och resten av E-tunas studenter såklatt!
pusskram //Tina

Annci sa...

Välkommen hem till Skåne och Malmööööö, förstad till Köpenhamn. Det är bara att följa den långa bryggan över sundet så är du på kontinenten.

Johanna sa...

jag har väl vatt i malmö förr mamma...

Anonym sa...

va? johanna i malmö i skåne?

då får vi slå näven i bordet o ta o festa, hur länge e du hemma?