14 mars, 2006

Längesen

Oj vad längesen jag bloggade, men jag har sjuuuukt myck...en del att göra just nu:)

Idag har jag till exempel varit på 40-talet. Jag jobbade på ett tvätteri och manglade örngott. Det fanns inte så mycket annat att göra under tiden än att fantisera, så jag föreställde mig att det var under kriget och att jag manglade lakan åt röda korset (-vilket jag faktiskt gjorde!) Ni som sett filmen Tuppen kan nog tänka er hur jag menar. Och ont i ryggen fick man!

Imorgon ska jag till Västerås och göra intervju. Är en del i extrajobbet för Ridman som tar sjuuuukt mycket tid och energi, men som också ger pengar och rutin. Men trött är jag....

Är igång, nästan i alla fall, med sommar-och extrajobbssökandet. Fick mitt CV godkänt av "chääfen" så nu kan jag tryggt lämna det ifrån mig. Har ingen aning än hur sommaren blir. Vill jobba, vill vara ledig, vill tjäna massa pengar, men ändå uppleva sommarlov, vill vara här, vill vara i sommarskåne, vill resa bort, vill spara pengar.

Är hos Fredrik som är och boxas och jag har värmt en kardemumma-bulle i micron. Ska äta den nu!

Inga kommentarer: