03 december, 2006

En listelilista

Snott från Anna

Tio första:

Första bästa kompis - Lolla (snodde min napp så fort jag kom hem från BB)

Första bil - volkswagen Jetta, pacific;) (egentligen mammas men bara jag som körde den)

Första kärlek - Nassim på dagis, han bröt på franska

Första husdjur - Tjabo, hampus undelat;)

Första semester - tyskland hos släkten tror jag, bäbis

Första jobb - vårdbiträde

Första skiva: Michael Jackson - heal the world

Första riktiga kärlek - Stefan

Första piercing - I örat

Första konsert - Robin

Nio sista:

Sista alkoholdrycken - En Zingha igår

Sista bilfärden - Från skolan i Västerås till eskilstuna med Anna, signe och Signes mamma

Sista filmen du såg - halva weddingsinger

Sista ringde telefonsamtal - Till Frebr för en timme sen

Sista bubbelbadet - ojoj, förra julen tror jag

Sist spelade cd - jazzskivor från biblioteket

Sista gången du grät - typ igår. Det är en sån höst

Sista måltiden - ett ägg i morse


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar - nej, eller..?

Blivit arresterad - Nej men stoppad ett antal gånger

Blivit kär vid första ögonkastet - Ja

Fått ditt hjärta krossat - kan inte hålla räkningen längre

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Ja, lättare att ljuga på andra språk...

Haft one night stand - Ja.

Busringt till nån - nej, vågade aldrig...


Sju saker du har på dig:

grå tjocktröja
skor
t-shirt
strumpor
trosor
bh
svarta jeans

Sex saker du har gjort i dag:

fixat matlåda
Grattat Carra i efterskott
pratat med bror
grattat Chantana i nuskott
gått till skolan
Skrivit nästan färdigt pls


Fem favoritsaker:

min fåtölj
min golvlampa
min gitarr
alla mina skor
min frebr

Fyra personer du kan berätta allt för:

Frebr
Anna
Krunken
Ida

Fast jag är ganska verbalt inkontinent till alla...

Tre val:

Svart eller vitt - vitt på sommar, svart på vinter
Sommar eller vinter - sommar
Choklad eller chips - båda så man kan varva

Två saker att göra innan du dör:

resa massa massa
skriva en bok

En sak du ångrar:

De gånger jag inte är ärlig

4 kommentarer:

Pytti sa...

hallå jag ljög ju om bilresan, din sista var ju med min sista men kanske inte så viktigt...

Anonym sa...

Oj, jag skrev nog fel när jag skrev onsdag, vet att det är tisdag. Men tack ändå :)

Anonym sa...

inte gråta=(

Anonym sa...

Nej, inte gråta! Nu är det bara två veckor till semester! Yeah!

Idag fick jag alla ett A4 på kontoret som idiotförklarade samtliga. En beskrivning om hur man skulle duka fram julfika. Folk tror att man är imbecill. Så trött på chefer som beter sig som puckon. När jag blir chef ska jag göra massor av det som jag tycker är bra och mindre av det som jag tycker är dåligt. Hur svårt kan det vara?

Ska rama in julfikebeskrivningen tror jag..

Hörs ikväll,

puss babe!

/Freb

Ps: "Se aldrig Bakåt, Känn aldrig inåt, Va alltid uppåt" :)