13 december, 2006

Sancta lucia raj ra ra raj ra

Hostade sönder mig själv i natt och försov mig således en aning till jobbet, men hade ändå tid att titta på vackert luciatåg på tv imorse. Tycker om Lucia. Ljus, sång och tidig morgon får mig att bli ´lite varm om fötterna, trots att jag ska iväg och jobba. I en sång sjunger de "det är 11 nääter före jul" och då fick jag samma fjärilar i magen som när jag var liten och man räknade dagarna till jul varje dag. Morgon och kväll!

Det absolut sötaste på tv idag var dock dagisbarnen som tv-folket placerat i ett kök för att "baka pepparkakor" och sjunga julsånger. Pojkarna ser ut som Emil i lönneberga och flickorna som Ida. Inte Thureson alltså, utan hon i lönneberga.
Alla skriksjunger eftersom de inte lärt sig höra vad som är fint än, flickorna tar ton och pojkarna hänger med på nåt ord här och där. Alla kavlar frenetiskt på en klick deg eller på bordsduken för att se ut som att de bakar. Hälften är alldeles snoriga udner näsan och hälften sitter med händerna i munnen och käkar deg. så gulligt!

Glad Lucia till alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

sol marrrre lucia, dastro dargento eller hur det nu stavas... inget tåg på skolan buhu trodde vi. tack för hjälpen imorse. kramis tess, annikan, satu

fika sa...

Är det bara jag som har förlorat all känsla för lucia!! Det känns som om julen närmar sig alldeles för fort!

Ica sa...

förutom att det var en repris från förra året på tv. Jag kände igen allt. skittråkigt ju. de kan väl åtminstone lussa en gång om året.