24 december, 2006

God jul!

ojoj inte hunnit blogga nåt! och framförallt inte hunnit vila eller slappan av nåt heller. Förkylning vill bara fortsätta att vara dum och jag har börjat nalla på mammas morfinhostmedecin. Inte så dumt:)

Kort resumé:

Var i England i fem dagar. Hyde park, stora och många svanar, Big ben, London eye på avstånd, fin choklad på Harrods, fint te på Fortnum and Mason som är den snyggaste affären inredd enligt Alice i underlandet! Massa god mat, världens bästa luciatåg i svenska kyrkan, julfika hos Frebrs vänner, en Hasse Aaro två gånger, ettårs-firande med praktfylla till och mycket promenadmys och hålla handen. I London känns det ok att hångla offentligt. Varför?

Hemresa fyra på morgonen. Danmark en heldag. Visade Frebr nyhavn (eller var det han som visade mig? hittar sjukt dåligt överallt), och ströget. Åt på världens äckligaste och tystaste kinaresturang. Miss med pölsen, ingen röd korv, och inte äkta wienerbröd med chokoläääääie.

Malmö: frisör och tandläkare. Beröm hos den första(?) och utskällning/information plus ny tandborste hos den andra. "när du får barn ska du inte fråga - har du borstat tänderna? du ska fråga - har du GJORT RENT tänderna????" (tandtrådspropaganda som jag börjar ta på allvar nu)

Minijulafton den 22:a med bror, Chantana och Melker och familjens privata snickare Christer som är den trevligaste mannen i ett par skor. Alla singelkvinnor titta hit! Melker fick julklappar och feber av all upphetsning. Jag, Hampus och Frebr gjorde världens bästa pepparkakshus: en halv skånelänga!

På kvällen bytte jag och Frebr julklappar och tjyvtittade på karl bertil Jonsson. Mysigt och världens finaste klappar. Puss!!

Igår åkte Frebr till mamsen i uppsala och jag tog en hälsa på-tur till Skurup. Bakade lussekatter och fnittrade med barndomskompis Lolla som också bor i england, hälsade på David med familj och önskade god jul och hade litet julsnack med Jochy innan jag återvände hemåt.

Idag julafton. Blev väckt av Fredrik i telefon kvart över nio, åt ägg och drack proviva, bloggar nu och ska strax hoppa in i dushen. Kvart i tre börjar det!

God grön jul alla! Älskar er alla sjuuukt mycket! som fjortisarna skriver på lunar storm

kram

4 kommentarer:

Johan F. Wahlberg sa...

Jag tycker att du är OK.

Anonym sa...

Tänkte väl att det var på tin att du skrev nåt:P
God Jul Jonkan!
Love, peace and understanding kan aldrig bli fel:)

Ica sa...

En synnerligen god jul tillönskar jag dig min välartade son. Vill du ha ett fikon?

Anonym sa...

Verkar som om du haft en FIIIIIN jul! :) Jag med. Saknar er! Från oss alla till er alla osv. Kramkram!