29 augusti, 2007

En vanlig onsdag och längt längt...

Känner att jag borde uppdatera med lite bilder och sånt, men när jag är hemma ORKAR jag verkligen inte sitta vid en dator.
Läser på alla bloggar och saknar er otroligt mycket! Borde vara nöjd och leva i nuet men är så trött på att leta lghter som skiter sig och att inte få bo med min Frebr utan i en bäddsoffa i Skåne (vilket jag är tacksam för men har svårt för efter att ha bott själv) och jobba på ett kontor som är snorkallt och ligger i ingenstans.

Håller sakta men säkert på att komma in i jobbet dock. Vet vem som ska bli min närmaste kollega (hej Anneli!) och har varit med på en del möten där de största problemen med hela produktionen diskuteras. Roligt att det är samma problem som vi hade på Kåranen:) Varför blir allt så SENT? Och alla vill prioritera sin egen del i arbetet. Text ÄR faktikst viktigast!

Igår blev vi bjudna på Spettkaka till eftermiddagsfikat. Vem bjuder skåningar på Spettkaka? Kan ju bara vara en norrlänning. Från Åre för att vara exakt. Som för övrigt är väldigt rolig och skickar sorgliga nyhetsmail till hela kontoret när hon tappar ut någons yoggi ur kylen så att den går sönder.

Jag kämpar på! Hade glömt hur svårt det är att vara ny någonstans. Har jag ens varit det någon gång? När man pluggar är ju alltid ALLA nya samtidigt och fritiden är bara lära känna varandra-tid. För första gången är jag inte heller ensam om mitt namn då min företrädare (ironi?) heter samma sak. Jag är alltså nu Johanna M. Skulle kunna ta nåt av mina smeknamn men misstänker att jonkibonk inte går hem hos alla internationella kontakter. Och JB som frebr kallar mig är min företrädares initialer...

Nu är det dags för facebook!

Väl mött!

/Johanna Möller

9 kommentarer:

Pytti sa...

ha ha din tönt, vaddå "väl mött"?

Pytti sa...

annars så blir allt bättre när du kommer upp hit vettdu! och tills dess får du försöka njuta av att vara i Malmö även om det kan va svårt när man väntar på massa roliga saker. Menmen hösten är här nu i stockholm, bläåer och regnar och har sig, så snart är säkert november på intåg med.

kram!

ps. hoppas det inte var din yoggi!

Anonym sa...

ja du har väl rätt :), lön är bra!
Jag ska dit imorgon så då får jag väl reda på mer förhoppningsvis :).

Tiden går fort, snart är du i Stokholm med Frebr.

Saknar dig, hade varit kul att ses snart.

Kram

Ica sa...

saknar dig med. Massvis. Särskilt på bibblo. Och med din cider i min sko. och ja, vaddå "väl mött?"
Kom hit så slipper du spettekaka, eller speddekaga.

Ica sa...

Jo, jag är på bibblo nu med :( Det suger. Men jag har ju inte råd att bara gå hemma och dra. Denna veckna jobbar jag där 48 timmar. Det du. Tänk hur många orginal jag träffar under den tiden. Jag sitter där för övrigt nu. och det är tråååååk. Jag är redan klar med allt.

everiikka i USA sa...

Såg att det fanns ett jobb för mig att söka på Oriflame :) Vill ju ta min examen först dock.. Men vem vet, vi kasnke blir kollegor i framtiden, det hade man ju inte trott!

Anonym sa...

väl mött...
vill du månne se på desperate ihop nån kväll när det börjat, måste hålla traditionen vid liv! jagtycker!
//
alfa-tess, som med tycker att det är konstigt att vara ny.

Anonym sa...

VÄL MÖTT? :-)

Idag när jag satt på toaletten efter morgonkaffet kom jag att tänka på den läskiga tanten som på fullt allvar sa "de facto" under en föreläsning. Fast jag minns inte vad hon pratade om.

Kul att du uppdaterar blogg! Vill ju gärna läsa om vad du gör tills du kommer hit och kan berätta allt.

fika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.