31 augusti, 2007

Nostalgi på nya stället

Igår hade vi gemensam lunch ute på stan hela avdelningen och något var så konstigt. Plötsligt kändes det som om jag var tillbaka i datasalen på IDP igen. För man kunde ju inte vända huvudet någnstans utan att få en kamera i fejan. Det blixtrade och klickade hela tiden och alla fick stå ut med att bli smygfotade. Helt underbart! Fyllde mitt tomrum efter Johan och Linda åtminstone till en liten liten del.

Sen var det ju det där med att bli bra på bild. Johan vet vad jag pratar om när jag säger att jag inte är drömmotivet att fota. Kan liksom aldrig slappna av tillräckligt länge för att det ska bli bra. Och nu när jag var bland nya folk visste jag inte alls hur jag skulle bete mig. Så jag gjorde nåt som hade kunnat riskera mitt rykte bland kollegerna för all framtid. Något som jag trodde att jag hade slutat med. Som jag LOVAT att aldrig göra igen.

Not the fingers!!!













Notera att alla ser mycket fram emot lunchen

8 kommentarer:

Fredrik H sa...

HAHAHAHAH! Du kör det asiatiska greppet helt enkelt. Priceless! Älskar dig! Puss

SkäggMike sa...

Hehe, classic. :D

Ica sa...

Haha. Heja Jonk. Vilken succépose! Vi är nog lika bra både du och jag på kort. Har vi sagt det förr?

Anonym sa...

Men du vad långa dina fingrar är. Vad har hänt?? Vill du kvällsfika tisdag nästa vecka (Bäst att vara ute i god tid...) Kramar Tess

Anonym sa...

haha, tror nog att dina kollegor gillar dig ändå ;)
Kunde sett stelare ut..tro mig.Du kan få kolla på mitt nya studentkort:)Hela kön stod o titta..sen kan vi snacka stelhet!

Anonym sa...

Hihi, japp, tror du har aldeles rätt :) De ringde upp mig från Oriflame, sa att Lasse Frank hade tipsat om mig, och att jag skulle söka en tjänst som hette text layout eller nåt sånt, jag sökte och var på intervju i måndags, (sa till klasskompisarna att det handlade om praktik för vill inte berätta att jag ev. ska börja jobba i stället för att plugga, blir så mycket snack då). Hur som helst så gick intervjun jättebra, men just nu känns det nog som att jag hellre vill gå klart den här utbildningen än att börja jobba.. jaja, vi får se vad som händer :) Kram

Anonym sa...

Tack så mycket för tipset :) Hade nog nästan bestämt mig redan för att inte ta jobbet... Känns sm att tjänsten kan vara kul ett tag men att man tröttnar sen, jag vill nog ha något mer varierande. Kram

Johan F. Wahlberg sa...

Aha, det var det här du pratade om på festen. När det gäller bilder på dig så kan det ha vänt. Nåra av bilderna från helgens bravader blev typ normala. :P
Och chopstick-posen går inte av för hakkors. Keep it up baby!
Krrrrrram!