23 augusti, 2007

HOBNHKA!

Om man vänder N:et upp och ner så betyder det NYTT på ryska. En uppdatering är verkligen på sin plats här. Förbannade fula hattbild som har varit där forever!

Har jobbat drygt två veckor på oriflame nu och trivs jättebra! Synd bara att de flesta man jobbar med nu INTE ska med upp till stockholm. På min avdelning är det 2 förutom jag själv som ska med. Men nytt folk blir också kul. Kanske får jag till och med jobba med en nära vän;)

Första tiden har gått åt till att lära mig databasen som används för att översätta katalogerna till de 36 olika språken. Mitt ansvar kommer så småningom att bli Ryssland (som utgör 70% av hela Oriflames försäljning) och Litauen. Jag ska ersätta en Johanna för att det ska bli så enkelt som möjligt för alla parter☺ Är lite rädd för henne. Hon suckar mycket.

Mitt flyttdatum är nu bestämt till den 8 November, lite senare än jag trodde men helt ok. Kommer ju upp till en Frebr i en lägenhet! Har en sjyst på G nu efter många missar och vi hoppas jättemycket på den. Nellan ska ge sig iväg och inspektera och sen ska vi bara bestämma vilkor. Den låter lite för bra för att vara sann så än ropar jag inte hej!


BRÖLLOPET DÅ?

I helgen var det ju bröllop! Kära Anders och Kära Linda slog sina påsar ihop i vackra amiralitetskyrkarn I Karlskrona och jag och Erik hade den stora äran att sjunga och spela för brudparet I kyrkan. Kanske det svåraste jag har gjort.Hur fan gråter man INTE på ett bröllop? Middagen efteråt var underbar. Jag hade best man Per till bordet och det var hur mycket tal, dikter och sånger som helst. Även en och annan power point-presentation dök upp. Jikes! Men det var himla fint. Av oss 12 från Skåne fick Anders och Linda värlens bästa sångtext med instrument.

Nä nu kanske jag ska ta och göra något vettigt medan jag väntar på min handledare. Just det! Hittade kåranenalbumet och blev toksaknig efter alla er däruppe! Snart kommer vi!!

Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe jag vet, helt galet. Jag fattade ju inte ens att det var du först, satt och tittade jättelänge och tänkte att "shit, vad hon är lik johanna" hehe. Jag trivs toppenbra här! Skönt att du trivs på jobbet, hoppas det blir bra nu när du flyttar upp till sthlm med. Kram!

Anonym sa...

hehe, vem e din vän?=)
Jag håller tummarna för den fina lägenheten till er!PoK