06 augusti, 2007

First day on the job

Ja, det var det minsann! Till min förvåning lyckades jag somna i rimlig tid igår och sova nästan hela natten. Jag skulle vara på jobbet halv 9 och eftersom det tar hela 10 minuter att ta sig dit var jag tvungen att gå upp kl 6. Är lite trött nu.
På plats (alldeles föt tidigt) fick jag en stor kram av min chefs chef (min chef är på semester) och tre minuters rundvandring med kaffe och 20 000 nya namn. Jag minns cirka 4 och ett av dem är Åke Palm som är min eminenta handledare. Han har, förutom ett livs erfarenhet av boksättning och typografi, ett helt befängt ordningssinne som han försöker smitta mig med när han handleder mig i Quark (eller kårrk som Åke säger) på sin fina mac. Idag har jag fått göra om 3 kataloguppslag till slovenska, bulgariska och nåt annat språk som jag inte minns. Om två veckor ska jag klara mig själv!

Dagens tips från Åke: Lär dig ryska alfabetet. Det kommer du ha nytta av!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra för Jonk som är bäst på Åriflejm!

Anonym sa...

Hej jonki, så ryktet stämmer att du är hemma. Ja, jag träffas gärna och dricker/äter och snackar. Vore supermysigt. det där med foos tech låter spännande - varför i hela friden ringde de till dig? Jag har inte angett dig som referens, ehhh tror jag. Jag har problem med telefonen - men bloggen funkar alltid. Jag kan minsann hela nästa vecka (förutom fre-sön). Pick a day!

Kramisar och välkommen hem!

fika sa...

_ag vill också höra om det här samtalet, rörde väl mig? Får ta det över msn nån dag!

Ica sa...

Cool! Jonk stiger upp klockan sex. Vad roligt att det går bra. Jag håller tummarna för det ryska alfabetet måste jag säga.

Själv stiger jag upp klockan fem och fick igår mail från bibblo om att jobba. Allt är som vanligt.

Anonym sa...

Kul att du börjat! Kan du minnas att du träffade Rebecka Nilsson kanske?