07 januari, 2006

Det finns INGA jeans för studenter!

Nej men det finns verkligen inga jeans för en Jonka. Ska ta en runda på stan strax igen, som antagligen inte kommer att ge nåt. Hatar att leta kläder när man MÅSTE ha något! Alla mina jeans har gått sönder på ett eller annat ställe (ofta på ett annat) och så kan man ju inte gå omkring i minusgradigt Eskilstuna. Måste dessutom hitta nåt byxgrejs att ha under skidbyxorna. Kommer frysa GUMPEN av mig i Åre annars.

Förresten, Rikard! Jag har ju dina skidglasögon fortfaranade. Hoppas du inte saknar dem! Jag tänkte ta mig friheten att använda dem i år igen:)De var bra...

För övrigt har jag ont i magen och måste bege mig till apoteket och inhandla iprén för vårterminen 2006. De går åt himla fort har jag märkt...

5 kommentarer:

Ica sa...

införskaffa dig ett ordentligt och bra underställ helt enkelt :) slår aldrig fel. ipren har en tentans att försvinna fort. det är därför man lånar med sig några karyor när man är hemma hos päronet :)

Anonym sa...

Ja, tjoho!, jag kom in i gbg! Journalisthögskolan here I come! :D Det finns två olika varianter på utbildningen, den jag ska läsa är på 2 ½ år. Kraven är att man:
* har läst 40 högskolepoäng (i vad som helst)
* har gjort högskoleprovet (man kan inte söka på betyg) och fått ett hyfsat resultat
* blir kallad till deras intagningsprov (baseras på högskoleprovsresultatet) och lyckas bevisa att man är något att ha. Intagningsprovet består av fyra delar och blablabla.. Jag vet inte hur intresserad du är, men jag kan berätta mer ingående om du verkligen vill veta. Annars ska jag inte tråka ut dig (mer). ;)
Är du intresserad av att söka?

Kram

Anonym sa...

Jag, gbg verkar kanon! Ska bli spännande att flytta dit. Snart, snart, snart..!
Provet består som sagt av 4 delprov:
- ett nutidstest (som var löjligt svårt)
- att skriva ett referat efter en uppläsning
- en slags "lucktext" där man ska fylla i saknade ord (ska visa på känsla för sammanhang)
- fritt skrivande efter en bild (tänkt att man ska visa sin språkkänsla och personliga stil)
Sedan ordnas resultaten in på en tiogradig skala där de bästa får 10 p, ner till 1 p. Delarna är olika viktiga där den fria texten väger tyngst och nutidstestet minst.

Kändes som om proven gick åt skogen när jag gjorde dem, men tydligen hade jag fel - tack och lov! ;)

Kramar!

Anonym sa...

Hoppas att du hittade några jeans förresten! Inte världens lättaste uppdrag det. ;)

Annci sa...

Ont i magen? Ipren som tar slut fort. Det finns ett samband! Stor konsumtion av iprén skapar magsmärtor. Gå över till alvedon!