06 januari, 2006

Nytt år, nytt hår, ömma tår,

Oj vad jag inte har uppdaterat på länge! Förlåt till alla som undrat om jag kom fram till Eskilstuna över huvud taget! Jag kom fram och dessutom i tid! Även om restiden tog 7 timmar från skurup till eskilstuna med flyg. Jämför 5 1/2 med tåg i normalt väder. Men nu är jag här!

Nyår var superkul även om några av de viktigaste ingredienserna i form av Anna och Coffe saknades:( Vi ska göra ett alternativt nyår för er. Ett Nuår! Med skumpa och dadlar i bacon! Tolvslaget var jättetrevligt med alla mina kära vänner och fina fyrverkerier. Därefter dog festen ut lite. Inte som det är hemma med fest fram till kl 5 tyvärr! De håller inte måttet här uppe, Rikard;)
Men det var ändå alldeles alldeles underbart! Maten som alla bidrog med var helt fantatastisk och väldigt riklig. Perfekt för oss fem stackare som städade dagen efter.

Resten av tiden här har jag försökt förstå att det finns en skola med en dugga som väntar. Det är väldigt svårt att komma in i allt igen. Mycket roligare att se på gamla filmer, kramas, umgås och vara lat.

Men det här har vi i alla fall åstadkommit:

Flyttat hit MIKE!!! Och alla hans saker plus en trasig dator. Imorse hade han och jag bästa morgonen med täcken och pyjamas i soffan och världens bästa tecknade nostalgifilm: Resan till Amerika! Vi började prata om den i går efter att ha sett en annan tecknad och så ser vi plötsligt att den skulle gå idag! Ibland är tv-tablån gudasänd. Inflyttningsfest väntar på lördag!

Igår tog jag, Ida, Klas och Mike varm oboy, mackor och skridskor (mike tog skor) och begav oss till nyforsskolan för lite friluftsaktivitet. Det var kallt, mörkt, vått och ont i tårna men mysigt och gott med varm choklad.

Idag ska jag försöka läsa lite igen. På måndag har vi träff med vår kära studiegrupp. Har saknat oss och våra ramsor och skratt. Man kan inte ha roligare än vi när man pluggar:)

Så från mig till er alla:

Don't put faces in the crack!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt att vara ung och student!

Pytti sa...

phu..nu när du har uppdaterat måste jag väl med....

Anonym sa...

Nämen vad kuligt! Johanna!! Det var verkligen längesen... Bor du i Eskilstuna nu? Får man fråga varför? ;). Håkan hälsar tillbaka, vi drar snart till Australien, på varsitt håll, men ändå :). Om du är nyfiken så har Håkan och Crille en skojig hemsida: www.crocodile-dundee.com Ha det super!!

Anonym sa...

Hej Johannan!
Ska Mike ha festen på lördag redan, kan du inte be honom vänta ett dygn... jag kommer ju på söndag. buhu annars får han ha en nufest senare då. ha det så kul, ses snart, kramar från skåneland.

Tess

Anonym sa...

Nämen hej! Tänk vad världen är liten ändå. Eller ystadtrakten åtminstone. ;) Jag pluggar i Linköping i några veckor till, just nu psykologi men egentligen kulturvetenskap. Så fort terminen börjar flyttar jag till göteborg för att läsa till journalist. Hurra hurra! Vad gör du själv? (Att du gör det i eskilstuna har jag listat ut..) Kramar