04 september, 2006

Bästa helgen på länge

Den här helgen har varit en av de bästa! I fredagskväll, efter en vecka av komplett skolångest, begav sig gänget till grappa för att fira vår Therese som fyllde 25. Vi gav massa bra presenter (tyckte vi själva) och en födelsedagsdrink som brann och var god och hade sig. Efter en stund avancerade vi till nybron där Therese hade bokat bord. Vi drack vin och cider och vatten och öl och Henke från kåren åt god mat. Vilket gjorde oss andra väldigt sugna och Mike kom med det ypperliga förslaget att - ska vi inte äta KÖTT imorgon???!!!

JOOOO det skulle vi! Jag, Anna, Mike, Annika, Hanna och Tommy spenderade lördan med att handla ingredienser till en KÖTTMIDDAG på kvällen. Vi gjorde nåt rotfruktsgrejsomojs och fläskfilé och luggens goda sås och det var supertrevligt!!
Sen fortsatte vi med att förfesta till kåren. Jag, anna, koffe och frebr följde spritklubbens traditioner och drack Captain Morgan och GT. Kvällen på kåren var riktigt lyckad! Massa trevliga illustratörer och rumsare var där och vi dansade till ljusen tändes. Heja Dj!

På söndagen åkte jag och frebr till stockholm för att gå på min födelsedagspresent som inte var en kartong med ägg utan musikalen MAMA MIA!! Det var jättebra! i början skäms jag alltid för att de är så jävla hurtiga och fnissiga men sen kommer man in i musikaltänket och då gråter jag på varenda nummer.

Vi åkte hem till tuna vid tiotiden och var då helt slut och otroligt fnissiga. Vi fick andnöd efter kvällens citat: (Fredrik)" jamen du vet hon, hon som har tår istället för fingrar"

Idag är jag förkyld och snorig och vill ligga i sängen hemma hos mammapappa.

4 kommentarer:

Pytti sa...

hihi, vad ville fredrik säga egntligen? och angående drinkar så tror jag nog att jag måste avgå från DK, jag kan ju tydligen inte "hold my drink" om man säger så. kryapådigkram!

Anonym sa...

hey, jag tyckte också att det var jättebra presenter. gillar när det finns en röd tråd. Jag e med sjuk och snorig och med det kommer grinig och ful. Men har du hört om årets roligaste fest... dildo-fest med luggen hos oss. Eller iaf sånt där hemma-partaj. kanske på tors om hon kan. krya på dig snor!

Anonym sa...

håller med, bästa helgen =), jag är också snorig, blääää

Anonym sa...

ALLA e snoriga i Eskilstuna, hihi.men synd är det om dig som e hemma!mama mia e ju så bra...vill oxå. Igen. Bli frisk gums!kraam