11 september, 2006

Snorig men solig söndag

Både jag och fredrik är sjuka nu. Han har precis blivit och jag är snart inte längre. Men igår var vi snoriga och hostiga så för att muntra upp oss gjorde vi en liten utflykt. Vart? Till inget mindre än vårt välbekanta MÄLSÅKERS SLOTT!

Vi såg jättekonstiga folk. En kille med gummistövlar och mintgröna shorts med palmer på, som guidade två tyska tjejer. De anlände i båt och han pratade kass engelska och töntfrågade vad gummistövlar hette på tyska.

Strax efter anlände en gigantisk segelbåt med tjafsande par á la SOS sällskapsresan.
- Taaa dä lugnt nu (frun i fören)
- ja jag taaaaar ju det lugnt! (Arg man i aktern)
- Men taaa det lugnt nu!!
- Men jag kan väl inte ta det lugnt hela jävla tiden! (argare man)

- Jag tyckte det såg bra ut här...(försynt fru efter att båten slagit emot bryggan)
- DÅ TYCKTE DU FEL! (arg inte försynt man)

- så fanken heller att jag litar på dina knutar!! (förbannad man knyter upp fruns förtöjning)

det var kul!

Och världens finaste väder och kanelgifflar, kaffe, pastasallad, populär historia och fiskar att kolla på från bryggan. En helt underbar söndag!




6 kommentarer:

Pytti sa...

Åh mysigt! man blir glad av att göra utflykter.

Anonym sa...

Jasså, näsbilden fick komma med på ett hörn.. Roligt! Jag vill vara där igen. Tråkigt att jobba, snorig, trött, uttråkad... Ablä!

Annci sa...

Välkommen i klubben, "de krassligas klubb". Hoppas dock att ni båda mår bättre än jag gör. Ni tycks dock ha haft en skön dag med sol, pastasallad och en liten komedi av ett par som säkert varit gifta i cirka 28,5 år.

Annci sa...

P.S. Vilken härlig bild med "näsan". Men du vems var fötterna?

Anonym sa...

Trevlig med Mälsåker utan prestationsångest?! :D Fin näsbild!

Johanna sa...

näsbild fin. konstnät fredrik. fötter också fredriks