24 maj, 2007

Om en vecka...

Vid den här tiden ligger jag i min säng och sussar sött efter en grym examensfest. Det betyder att om 6 dagar har vi lämnat in vårt examensarbete! Igår blev vi godkända för att gå upp i juni och allt är nu ännu mer på allvar. Men vi är ju så gott som klara. Det är bara kvalitén vi inte är säkra på;)

Ikväll ska jag på en generalrepetiotion inför den akademiska högtiden imrogon. Jag och ida och massa andra från kåren ska vara snygga i likadana klänningar och frack och bära fanor och grejer när de nya doktorerna ska "promoveras". Mycket snobbigt och överdrivet högtidligt tycker jag. Men min uppsydda specialdesignade klänning är fin och det är i alla fall kul att se vår egen proffessor På Rad (porathe) ta emot sin doktorshatt. Jag ska bära en supertung fana som jag är alldeles för kort för genom västerås domkyrka...

Idag har jag lånat en klänning till vår 30-tals-examensfest! Den är röd och fin:) Vi har dessutom gjort en massbeställning på cigarettmunstycken i svart och guld och jag har köpt korta svarta sidenhandskar. Börjar bli lite lugnare inför festen nu. Bra, så man kan koncentrera sig på spriten. Och italienska buffén! Och att ha kul förstås. Och att vi är färdiga. Med en titel som ingen förstår. Men vi har bra fester!

Har sagt upp mitt telefonabonenang och skrivit på kontrakt att Indiern kan flytta in den 19 juni. Sen kommer jag hem! Gud vad konstigt det känns. Att åka hem för att att aldrig åka tillbaka till Eskilstuna igen. Kommer få någon sorts after-etuna-depression och kommer bara att kunna tröstas av att träffa mina fina kompisar hemma! Ni får ta ledigt eller nåt. Jag vill åsså kolla på kort!

Helt sjukt vad fort tiden går nu! Var ju precis påsk och exjobbet hade just börjat. Snart är det midsommar och sen bär det av mot malaysia!! Kan inte fatta att det också redan är så nära. Jag kan inte fatta någonting verkar det som.

Jag fattar att jag är glad för att Anna är glad:)

nu ska vi jobba lite med skyltarna

hejsvejs

6 kommentarer:

Ica sa...

hur många munstycken är beställda? Får man köpa in sig?

Anonym sa...

Gud, vad de tre åren har gått fort! Det är ju inte så länge sedan vi åkte upp med hela flyttlasset till E-tuna. Och nu är det dags igen, men åt motsatta hållet. Nu står du åter på tröskeln till ett nytt kapitel i ditt liv. Föräldrarna önskar dig all lycka. Vi ser fram emot att få rå om dig några dagar, innan din spännande resa till främmande land börjar.

hhannahh sa...

kan ju inte tro det sj...snart flyttar vi.
men just nu e du utmanad, se min blogg:)

Fredrik H sa...

Fem veckor sitter vi på flyget! Först en öl i flygbaren, sen sweet dreams till KL.

Puss

Anonym sa...

Oj! Malaysia, vad ska du göra där? låter väldigt spännande :) Ja, läskigt fort har det gått...

Anonym sa...

Hej igen! Tänkte fråga om du vet vilken tid examensfesten är, och om det är några som ska samlas någonstans innan eller så?