18 februari, 2006

Schlager schlager!

Varje år föraktar jag delfinalerna i melodifestivalen och varje år slutar det med att jag ÄLSKAR hälften av bidragen! (till Thereses förtvivlan)Hos mej ikväll var Nellan, Annika, Anna, Coffe, Ida, Pontus och luggen och i år hade vi till och med svårt att välja vem vi skulle rösta på! Andreas Johnson var självklar favorit med sin britpop, Linda Bengtzin var solklar schlager, Pandang var roliga och söta och kommer att avgudas på fyllan och Hanna Graaf var en ny Eva Cassidy. INTE. Det sista var den största lögnen någonsin. Tur att hon är sexig för sjunga kan hon fan inte!
Hur som helst så var det en rolig kväll! Mycket nostalgi när vi tittade på gamla bidrag på svt's hemsida. Vem älskade inte One more time?

Lördagen har nästan varit perfekt. Fick en lång sovmorgon utan att känna att jag egentligen borde gå upp. Fick en minst lika lång fika på mysiga Sylvia med Nellan, Annika, Mike, Ica och Luggen. Therese skulle köpa glasögon, så vi fick hjälpa henne välja. Hon hatar glasögon lika mycket som jag! Men vi valde ett par snygga åt henne och hennes lugg:) Resten av fikat babblade vi livet ur oss. Allt om framtid och nutid och dåtid togs upp och ändå hade jag mycket pladder kvar att avverka när Sylvia stängde. Hat träffat klassisarna alldeles för lite den här månaden. Är nöjd med min dag, förutom att jag inte fått pussas alls. Men imorrn kommer Fredrik hem från London och jag bli glad som en jonka!

Om jag hade velat lägga upp bilder nu, så hade det inte gått för den funktionen har plötsligt försvunnit spårlöst! Liksom kursiv och fetstil-knapparna. Och jag som har saker att markera...Oj, kan inte ens förgranska! Det här kan bli precis hur som helst.

2 kommentarer:

Ica sa...

vilken himla tur att jag inte kom ner igår då till schlagerkvällen. britpop?? *ryyyyys* ja, jag skulle väl stått ut för att få umgås med er då, men schlager gör sig bäst på väldigt låg volym, helst mute.

Johan F. Wahlberg sa...

Hei. Det är bra när allt är över.

Diggiloo.