06 februari, 2006

Utmanad

Jag är hur sen som helst, men jag har ju blivit utmanad av Ica klassen ( inte ica i rutan). Jag ska lista fem ovanor som jag har och sedan utmana 5 andra bloggare. Med tanke på föregående blogganteckning, så känner jag mig manad att göra det nu...
Funderade på det i helgen, men hade svårt att komma på fem. Tur att jag har Anna som är så snäll och hjälper till:

- Men hallå, bara fem? Jag kan komma på tusen ovanor! Du avbryter folk, du kommer alltid för tidigt, du dricker upp ett oboy-paket på en vecka, du...

Anna är en riktigt vän.


Men hur som helst, här kommer dom:

1. Jag slänger saker i toalettstolen. Ingen kommentar.

2. Jag avbryter folk. Jag kan inte hjälpa det! När jag får en tanke så ploppar den helt enkelt ut av sig själv! Jag menar verkligen inte att köra över folk. Alla måste ju tro att jag tycker att det jag själv har att säga är otroligt mycket viktigare än alla andras prat...

3. Jag stressar upp mig alldeles för lätt. Jag måste hela tiden ha kontroll och försöker därför ha för mycket i huvudet hela tiden. Jag måste vara grymt jobbig i grupparbeten.

4. Jag kan inte äta lagom. Jag äter till det är slut, både godis och mat. Äter och äter tills jag mår illa helt enkelt. Måste ju också vara en sorts ätstörning?

5. Jag säger jämt inför helgen att jag inte ska dricka något eller festa, men tackar alltid JA efter andra erbjudandet om ett glas vin. Är sedan väldigt mån om att blunda när folk "i smyg" fyller på mitt glas. Ingen egen vilja där inte. Frukstansvärt patetiskt.

7 kommentarer:

Annci sa...

Anna, mitt i prick! Vad roligt att det finns någon mer, som känner vår dotter, lika väl som vi gör. (Men, hm punkt 5, där är vi inte lika kunniga)

Ica sa...

ica klassen? ja, varför inte... har man stått ut med icakassen och sånt så är dte ju inte så stort hopp. ika i rutan är dock en k-stavande människa :)

Johanna sa...

oj,såg det! mitt I försvann! sorry ica!!

Ica sa...

haha. not to worry

Anonym sa...

På internet är det okej att stava som en grottmännisk :)

Anonym sa...

att titta bort är väl ingen ful ovan, ser det mer som att ta till vara på varje tillfälle att ha roligt. För att använda en sliten kliché, "imorgon kan det ju vara för sent"... en annan ful ovan som kan komma i mars är nog ATT INTE SKICKA EN CD-SKIVA MED EGNA INSPELADE LÅTAR TILL SIN STOREBROR NÄR HAN FYLLER ÅR!!!. mest ett tips på vad som kan ges, men inte möjligtivs behövs ges, när den 2e mars infaller.

Anonym sa...

givetvis ska det vara ovana... är skitkass på att skriva och titta på OS samdtid..samtidgt..samttid..samtidigiit.... på samma gång.