16 februari, 2007

London here I come

Så var det dags igen!
Jag har packat och ätit frukost och klätt på mig , gjort matsäck och laddat Mp3n med ny kul musik! (you can call me AL -Paul Simon, If you could read my mind -studio Stars of studio 54, mfl.) Har till och med kommit ihåg en bok de här gången ifall planet är försenat igen. Däremot höll jga på att glömma passet i en handväska i garderoben. Tur att du påminnde mig vännen! Men det är väl som vi sa igår. Jag har ju typ 1000 i IQ och har inte tid att störa hjärnan med så obetydliga saker som pass och pengar. När jag blir stor ska jag ha en assistent.

Apropå studio 54 förresten så var det sjukt längesen jag såg den filmen! Och Ike and Tina -what's love got to do woth it! Så himla bra filmer! Älskar filmer om musiker. Blev överlycklig nu nör Dream Girls hade premiär, dock inte lika överlycklig av att beyonce spelar Diana Ross. Hon har ju inte direkt vunnit nån Oscar... Men ändå, The Supremes!!! Fredrik vill tyvärr inte se den eftersom han fruktansvärt nog inte visste vem supremes var förrän jag sjungit 5 låtar i telefonen. Men får väl se den med tjejerna här uppe.

Mål för helgens londonsvistelse:

Komma ihåg att ljus öl heter laaaaaagaaaaah och inte light beer, bright beer, fair beer eller nåt annat beer...
Lära mig att helt på egen han fylla på mitt Oyster card.
Se om jag hittar svart Oyster card-ficka till Fille. (Misstänker dock att de bara är blå nuförtiden...)
Köpa ett plagg på Top shop! Blir då nästan min första shopping i London. Förutom med presentkortet på H&M, men det är inte lika spännande.
Träffa Maja och Benn och bli fnittrigt full.
Göra minst en turistgrej, typ London eye, mata ekorrar i Hyde Park eller se en kändis som inte är Hasse Aro två gånger...

Så ja...och en halv timme kvar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul om det fanns en "bright beer"! Och undrar i så fall hur den skulle smaka (och verka)?
Sen var det snällt att du ska komma i håg att kolla efter kort-ficka åt mig! Men precis som du sade så finns de nog inte längre..

Anonym sa...

Chrille o Lina är oxå i london just nu!