28 februari, 2007

Vad är vetenskap? Egentligen?

Ja vad är det? Och framför allt, hur skapas den?

Det är det vi ska besvara imorgon på vårt seminiarie. Alla har haft exakt en dag på sig att läsa en massa litteratur, processa den i hjärnan och komma på lite braiga reflektioner och slutsatser att lägga fram imorgon bitti. Jag riktigt känner hur mina hjärnceller spritter av längtan.
Jag längtar till helgen...

Det blir middag med Nellan (plus one?) i Stockholm också när vi är där på lördag. Kul! Bad, Nellan, bio, mat och hångel. Kan det bli en bättre lördag?
Jag är i och för sig hungrig redan nu. Hoppas min kyckling har tinat när jag kommer hem från jobb. Men hur ska jag kunna laga mat och kolla på OC samtidigt?? Svårt...För vad är mat? Egentligen? och framför allt, hur skapas den?

Sist men inte minst vill jag säga:

- säg Peter Strålfors till alla!

5 kommentarer:

Ica sa...

Jag veeet! Det kunde jag ju iofs säga till dig eftersom du är max 1,5 meter bort. Alla jäkla böcker och ica stresar. Vill ha helg. Och Strålfors finns inte kvar.
Vad är kyckling? Egentligen? Tänker du på hur den är skapad...egentligen? Hm, har tuppar en nån snopp?

Ica sa...

ens ska det stå! ENS! och nån synlig...

Ica sa...

jaja, stressar då!

Johanna sa...

gör vad du ska istället nu senfia

Anonym sa...

Hellow! Det var kulkul att träffa er. Men ovant! Måste göra nåt åt. Snart klassfest, hurra hurra! Kram.