23 februari, 2007

Puh! Fredag...

Ojojoj vilken vecka! Jobb och intervju (inställd på plats) och CV-skrivning med layout och 9 timmars färdigställande av sista typografiuppgiften. Sitter på jobbet och missar slutredovisningen på kursen. Dumt för Judith lovade att ta med sig "fikka". Hon är från detroit och snäll. När hon tycker att man gjort fel säger hon alltid "you don't want the text around the picture" eller "you don't want to be late". Eller som idag " you'd want to bring your own drinks, but I'll get the fikka".

Efter jobbet väntar Kåranenkoll inför korrmöte och därefter ett minst två timmar långt biblomöte. Inte så kul på en fredag. Skulle vilja göra klart min jobbansökan och skicka iväg eftersom måndagen blir hetsig och tisdag är sista dan för ansökningar. Ska dessutom hinna skriva en Krönika till folket och en nominering åt en viss person till engagemangsstipendiet. Vilket bara MÅSTE bli bra!

Den inställda intervjun med tatoo-tjejen ska istället göras på tisdag. Samtidigt som hon tatuerar. Och samma dag som deadline är för övrigt. Inte kul när saker blir sena för tidsnazisten Jonk.

Men helgen blir iaf lajbans! Fått pengar och så fort jag får tid ska jag betala alla räkningar så att jag kan må bra sen. Ikväll blir det kanske bowling eller bishop, något på B i alla fall och imorgon ska jag äntligen få gå på fest hos MajaÅsaSara! Har lyckats missa den varenda gång. Ska bli himla skoj! Funderar på om jag även ska få köpa en ny grej tills dess. Gärna nåt vitt. Har haft alldeles för lite vitt på mig på sista tiden. Var ju min färg ett tag i tvåan.

Annars mår jag bra för er som undrar. Lite ångest inför london ibland och sysselsättning där, men inte så att det stör.

Det snöar förbannat mycket. Jag har aldrig varit med om det snöar VARJE dag, HELA dagen. Så gick det inte till på min tid. Det snöade en gång. Det låg kvar eller försvann. Nu är det konstant vitt i luften. Men är glad att det inte är som hemma. Såg värsta snöskottarbilderna på mammas blogg och imorse var det tydligen ett hundratal olyckor. Jobbigt!

Oj! en vitrockare kom just in på biblo! Det är en person som pluggar kemi, fysik, biologi eller nåt annat mysko och som går runt i vit rock jämnt och ständigt. Jag känner mig alltid som SCI när jag ser dem. SCI Eskilstuna...

Nu börjar detta bli lite långt känner jag. Nu slutar jag!

Nu!

Nnnnu...

nu

4 kommentarer:

Annci sa...

Vad härligt att höra att du mår bra! hi,hi,hi........
Vad är det för jobbansökan? Vi blir himla nyfikna.
Nu till helgen ska vi ut och fajtas med skånska snön på Österlen. Det kan bli en upplevelse.

Anonym sa...

Du behöver inte ha ångest. Hör om lediga jobb i stort sätt varje dag.

En vecka kvar! Ooouuu YEAH! Då centralbad och middag i storstan. Mysigt!

Puss!

Anonym sa...

hmmmm. SCI? Menar du CSI (Crime scen investigation)?

Johanna sa...

oj...pinsamt..:) komstigt att ingen annan klagat bland alla textare. Betyder det att ingen läser min blogg?;)