05 november, 2006

Heja Farbror Blå!

Igår ringde västeråspolisen och meddelade att de hade mitt körkort och bankkort. Nåt riktigt jävla pucko till kille hade försökt köpa en tågbiljett mellan Eskilstuna och Västerås och identifierat sig med mina kort! Tyvärr så försvann han citat "fortare än en avlöning" när han anade att han var påkommen. Inget signalement. Men, får tillbaka mitt korkört!

I morse kl 8 (johanna soooov tungt efter gårdagen) ringde stockholmspolisen och meddelade att de hade min mobiltelefon. En kille hade checkat in på ett hotell och haft med sig misstänkt många mobiltelefoner för en enda hotellnatt. Polisen Jonas kollade alltså i telefonboken (att batteriet forftfarande höll är ett under) hittade "jag hem" och ringde helt enkelt så många gånger som behövdes för att jonkan skulle vakna. OCH bad om ursäkt för att han ringde så tidgt eftersom citat "jag förstår att du nog var ute igår".

Polisen är snäll. Förlåt för att jag körde bil på gågatan i våras!!!

4 kommentarer:

Johanna sa...

oj vad snabbt du hann kommentera!!

Anonym sa...

Åh vad skönt att du fått tillbaka dina saker. Emma blev av med plånboken på kåren i går så vi trodde den var stulen, men hon hade bara tappat den och någon hade hittat den och lämnat in på kåren.

majsan sa...

Allt jag säger är: "Karma". Bara för att du är så fin o tjyven så busdum. Bläj! Ha en underbart bra Halloween och ta en massa bilder så jag får se hur snygga ni är!

Anonym sa...

Grattis grattis jonkib.
Det förtjänar du, även om det var tidigt dom ringde.

Roligt att Polisen: 1- Jobbade på en söndag och prioriterade att ringa till dig, och 2-Trodde att du hade varit ute igår.

Kul poliser det finns numera!