13 mars, 2007

Nu är det dags

Har dragit på detta alltför länge men efter att ha blivit utmanad två gånger får jag väl ge mig.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. När jag var liten älskade jag konserverade champinjoner. Över allt annat. Det var stående på önskelistan varje födelsedag och när jag väl åt så åt jag tills jag spydde.

2. Jag spelade badminton i åtta år och under en period var jag otroligt fumlig. Jag tappade balansen och ramlade jämt och efter ett tag började andra barn på träningen ta efter mig och ramla efter varje slag.

3. Jag har tyska släktingar.

4. Jag var med i en artistförmedling förra året med en tjock kvinnlig bert Karlsson till chef. Hon var extremt pinsam när vi uppträdde och hade dessutom ett brottsligt förflutet bl.a för urkundsförfalskning och misshandel av sambo. Hennes fästman var världens största fulla finne.

5. Jag kommer att få världens fulaste barn. Egentligen är jag nämligen extremt skelögd, har dubbelt så många tänder som får plats i munnen och har inåtpekande knän. Dessutom har jag fått operera bort strängen under tungan så att jag skulle kunna hångla ordentligt.


Jag utmanar: Hampus, Mamma, Tina, Bankert, Ida och Eve

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du har bara skrivit fem saker om dig själv, inte sex. Kunde du inte komma på mer? undrar annci

Johanna sa...

oj. nä:)

Ica sa...

nu är du lite vrång.

Anonym sa...

Hehe... Champinjonhistorien är ju helt underbar. Har hört den förut men det går lixom inte att sluta skratta. Vilken syn att få se en åttio centimeter hög JB sitta och äta hela champisar från en konservburk. Oslagbart!

Älskar dig!

Puss

Annci sa...

Ja du Johanna, nu har jag tagit din utmaning på allvar, hi,hi,hi

Fredrik, du kan säkert få se något foto på Johanna och champinjonerna. Hon fick ju sådana i födelsedagspresent flera år i rad.

Anonym sa...

neeedå, dom små knoddarna kommer ju att vara skitsöta ju!!/pytti

Nisse sa...

Ha ha.. det var ju skitkul :0) Speciellt det med att operera tungan för att kunna hångla... ha ha... ja, jag har lite konstig humor :0)

Johan F. Wahlberg sa...

Den 6:e underligheten är att du bara kan räkna till 5. Sweet! *puff puff* :)