07 mars, 2007

Va? Vår? Var?

Jo de sa det på nyheterna imorse. Att våren är här. Efter tidernas kortaste vinder är det nu plusgrader dygnet runt och våren är meterologiskt sett här. Men jag har inte sett till den än. Jag kände nån lukt i Stockholm och i London såg jag fyra påskliljor men var i Eskilstuna gömmer den sig?

Ett vårtecken skulle kunna vara att folk börjat röka hasch på skolan.
Ett annat kan vara att jag hade fönstret öppet innan jag skulle sova (frisk luft bra mot hosta)
Eller att det regnar idag.
Eller att det var ljust när jag steg upp för att gå till jobbet.

Men jag väntar fortfarande på det där vårsprittet. Jag kan ännu inte hänga in vinterjackan som Anna gjort eller vara utan raggsockar inomhus. Är det för tidigt att hoppas än? Kanske kommer det en stormjävel i april och då kommer jag att göra som förra året när jag trodde det var vår. Dra upp persiennerna, svära, släppa ner dem, och inte gå ut.

Nä, jag vågar inte hoppas riktigt än. Mina värmeljus får vackert brinna några veckor till.

Men en bra sak i nästanvåren är Maja som fyller år! Grattis vännen och kul ikväll med fika!

5 kommentarer:

Anonym sa...

påskliljor finns finfina på Netto, typ 5 spänn. Va asociala vi var ida då, i telefon, i olika världar, på väg åt olika håll.. ses hos Maja istället!

SkäggMike sa...

Kull!

Anonym sa...

I Skåne har våren kommit. Krokusen blommar och påskliljorna står i knopp. Sol och 13 grader till helgen. Härligt!
OCH idag är det dessutom Internationella Kvinnodagen! Vad kan vara mer vårlikt? /A

Pytti sa...

idag är det så lite vår det kan vara i tuna, buhu, less nu.

Anonym sa...

Ja, dom sa ju 10 plusgrader och sol på nyheterna, men nej, jag vågar inte hoppas jag heller, det kommer alltid mer snö när man tror vintern är slut :(