27 mars, 2007

Planlös

En plan, två plan, höghus.

Förra veckan kände jag mig som en skyskrapa. Massor av planer hit och dit och grejer att göra men visste inte i vilken ordning och det spelade ingen roll. Jag skulle flytta hit och resa dit och prova på ditten och bosätta mig i datten.

Sen blev jag lite mer som en ett-och-ett halvplans sommarstuga. Bort med några planer och några kvar fast inte så bergsäkra. Lite mer fokuserat och lite osäkert. Men definitivt en stor trädgård.


Idag är jag en jordkällare. Det är rätt mörkt och kallt här.

5 kommentarer:

majsan sa...

hej du. Jag blev också planlös i helgen och hela världen ställdes upp och ner. Har dock sett till att bli nyplanerad igen fort. Ibland ger oss livet riktigt kniviga utmaningar, men man får väl bara hoppas att det blir bra ändå!! Stor kram på dig!

Ica sa...

Men lilla Jonkan. Uppför trappan igen. Vi är flera här som kan ge draghjälp eller alternativ hiss uppför källare.

Annci sa...

Gumman lilla! Du borde göra ett besök hos Rosendahls på Turning Torso och ta hissen upp till 52:a våningen.

majsan sa...

jag förstår vad du menar. Sitter oxå isolerad i min egen jordkällare. Jo, det har tagit slut mellan mig och B och världen känns hopplöst orättvis. Prutt.

Anonym sa...

Ja, visst är det konstigt, helt plötsligt är livet en berg och dalbana igen och det känns som om man är 17 igen.