12 mars, 2007

På en måndag

Jaha, vad berättar man så här en måndagsmorgon?

Festen hos Madde och John i lördags var lajbans med schlager, prat, god fördrink, en ostämd gitarr och annat. Kunde dock druckit mindre eftersom vi strax efter sista drinken tog en taxi hem. The Ark vann och det känns ju kul att inte skicka ännu en snygg tjej eller kille med en tramsig låt om nån plats som absolut inte ligger i sverige (las vegas, picadilly Circus). Tror det kan bli kul. Schlagerfinalen blir hos oss den 12 maj. Ända helgen ledig att hah fest på. Sista festen i korridoren!!

Söndagen var lite ångest och bakis men jag lyckades orka iväg till Kåranen och göra färdogt tatueringstext. Ringde upp två personer för lite frågor och lyckades väcka en av dem. Kl 4 på eftermiddagen. Men han var trevlig ändå och båda sa precis vad jag behövde för texten. Älskar medgörliga intrevjuoffer. Hoppas kunna skicka texten till redaktör'n imorgon.

En annan artikel (trist en) har just publicerats och det roliga är att mina egna bidler är med. Desutom är det bilder som jag tog i ett tafatt försök att vara konstnärlig. Champgágneglas i ljussken, avbiten kaka, såna saker. Och dess bilderna har använts!! spana in artikeln på http://www.mdh.se/aktuellt/delphi/delphi_1_2007.pdf sid 10.

Idag ska vi sitta hela dagen med vetenskaplig gruppuppgift. Känns tungt men skönt att det är min sista gruppuppgift någonsin! I skolan värld i alla fall.

Är annars allmänt framtids och vardags-ångestig. Får fixeringar vid konstiga saker och drömmar otäcka drömmar så att dagarna börjar dåligt. Har börjat på en "bra-bok" à la Mia Törnblom och tror att det hjälper mot mycket.

Nästa vecka välj ny chefis och jag blir arbtetslös på tidningen. Känns både skönt och sorgligt. Skönt att bli av med beslutsångesten, känslan av otillräcklighet och alla sista-minuten fuck ups. Sorgligt att inte få ha min braiga och snälla redaktion mer:( Dom är dom bästa!

Linda fick Engagemangsstipendiet som jag nominerade till!! Grattis och vad glad jag blev! Den människan gör verkligen 1000 ggr mer än vad hon egentligen hinner med och gör verkligen allt för att minsta lilla detalj ska bli så bra som möjligt. Braiga mänska!

nä nu jobba

3 kommentarer:

Ica sa...

Jag håller så med dig, även om ni är en hel hög som borde få det där priset. Var lugn Jonk.

Johan F. Wahlberg sa...

Hey baby. Du har blitt utmanad. Checka min blogg för mer info. :)

*wohooo*

Pytti sa...

JA underligheter från jonk!