16 mars, 2007

Snacka om antiklimax...

Det sjukaste händer när jag sitter på bussen till Skavsta. Eon ringer och pratar in på mobilsvaret att de jättegärna vill kalla mig på intervju till tjänsten jag sökt. Det är ett vik som webbredaktör i malmö och jag har allt varit lite nervös sen jag skickade in ansökan. Men jag blev verkligen tokchockad! Ringer Frebr som tycker det är helt otroligt att jag blev uppringd bara på att ha skickat in en ansökan och ringer bror som var den som tipsade mig om jobbet.
Börjar fundera på när jag skulle kunna flyga ner och hur jag ska förbereda mig så bra som möjligt. Ska man köra kladdkakefinten som frebr gjorde?

Väl framme på flyplatsen ringer jag upp rekryteraren som vill träffa mig på måndag. Jag förklarar att jag är i London över helgen men kan flyga ner från Eskilstuna när som helst efter det. Då frågar hon plötsligt när jag är färdig med skolan och jag svarar slutet av Juni.

- så du kan inte börja förrän då?
- näää...
- Då är det nog tyvärr inte aktuellt...


Tydligen har jag missförstått tidpunkten i annonsen och de har missförstått när jag är klar med utbildningen.

Det var den bästa och sämsta timmen i min karriär hittills

7 kommentarer:

Annci sa...

Det går fler tåg! Men det kanske inte är någon tröst just nu./ mamsen o papsen

fika sa...

va konstigt. Din och min situation precis lika. Fagersta-posten ville att jag skulle börja första maj. Dum som jag är sa jag ju att jag kunde de;)Det gör att jag faktiskt känner lättnad över att jag faktiskt inte kom vidare efter intervjun.

majsan sa...

uj klump i magen ledsen av sånt blir man!! Orättvist! Men du, det visar ju på att du har gooood chans att få jobb iaf! Grattis! Be proud!

Anonym sa...

attans! men som tur är brukar livet bjuda på fler chanser :)

Anonym sa...

aha var det därför du hade ringt mig. du får se det som ett bevis på att ditt CV ser bra ut :) ha det bäst i helgen. vi kommer att sakna dig imorgon. hälsa! kram kram/ pytti

Anonym sa...

Åååh, typiskt dumt :( Men det kommer såklart fler chanser! Eon lär ju inte vara de enda som är intresserade av en Jonk :)

Synd att du inte är med ikväll. Kram kram!

Anonym sa...

FAN!
Hade varit kul o haft dig i malmö! Vi spelar badminton på måndagar