27 september, 2005

fy på mej!

Usch vad jag är dålig på att uppdatera! Jag lovade mig själv när jag skaffade bloggen att jag skulle skriva något varje dag, men ICKE! Och nu är jag inte heller särskilt pigg på det. Är ovanligt trött idag. Kan vara för att jag faktiskt uträttat något idag och kom precis hem från Therese's club gung som var ös som vanligt! Så här följer nu en sammanfattning av vad som hänt sedan Lördag eftermiddag:

  • Utekväll på kåren. Rolig förfest hos Bettan med mycket "sing along-songs" och dansmatta för vissa. Anna var inte med. Dåligt. Kåren var kul men vi var de flesta som var där med våra cirka 15 personer. Jag lyckades klonka Jonas och Marcus öl (d.v.s. så att den skummar över hihi) och på så sätt ge igen för stora nollesittningen. Spenderade alltför stor del av kvällen med att snacka skit med Jonas. Vi har kommit överens om att inte göra det mer. Prata kan vi göra hemma...

  • Söndag: Anna väckte mig på telefonen kl 12 och ville låna min cykel. Min tillstånd: "idag har jag druckit alldeles för mycket igår...". Masade mig upp och bokade biobiljetter till kvällen och dog sedan i soffan.

  • Framemot eftermiddagen var jag nästan människa igen. Bestämde mig för att utnyttja det fina vädret och gick på fotoexkursion med Marcus. Jätteskön eftermiddag med aphärligt väder. Perfekt för att komma över baksmälla! Assnygga bilder kommer!

  • På kvällen gick jag på bio. Medverkande: Johan och Lisa med rolig vän Mats, Micke, Maja och Ben, Annika, Elisabet, jag. Fy på ej om jag glömt nån! Men var lite svårt att hålla reda på eftersom hälften av sällskapet hoppade av och lämnade oss nio till vårt öde. Men ett roligt öde var det! Kalle och chokladfabriken med suveräne Jonny Depp som Willy Wonka. jag tror inte jag överdriver när jag säger att vi skrattade MYCKET i varenda scen! I love Willy Wonka!

  • Måndagen var i princip helt meningslös, förutom att jag betalde Åreresan vilket berättigar mig till fem dagars grym (nåja) skidåkning, två sittningar, boende, kulig bussresa, snygg mössa och t-shirt och jätteroligt i Åre vecka fem med mina grymma vänner!

  • Eftermiddagen spenderade jag slumrandes på bryggan nere vid ån. Är glad att jag gjorde det för idag var det kallt och hösten är här. Var rastlös på kvällen och kände mig lite värdelös som aldrig gör något vettigt.

  • Idag, tisdag, var jag relativt duktig ock fick mycket gjort på min trycksak. Spelade lite Betapet med Anna som vann. Måste öva lite mer. Kände av lite höstdepression när jag insåg att det är mörkt klockan sju! Men gick till club Gung och hadetrevligt. Där rådda närmast en tropisk värma som tog mig långt bort från höstens kyla. Insåg att jag ofta skriver "a" istället för "e". Hmmm...

  • Nu: sängen

2 kommentarer:

Pytti sa...

jajaja jag har fått höra att jag är dålig nu och ja jag har förstått att man inte får vara hemma en lördag kväll. Ja, jag har lärt mig en läxa och ja jag ska aldrig svika mitt biosällskap igen. När ska vi gå och se den?

Johan F. Wahlberg sa...

Ja. Bio är rolitt och Johanna.

I don't care.