28 september, 2005

röd i ansiktet

... är jag efter att ha spelat basket. Det var jobbigt, vi var bara tre i varje lag. Men inte lika förfärligt astmaframkallande som förra gången.

Idag gick jag upp helt för sent igen, typ 11. Gick och lunchade på skolan med Anna och jobbade sen lite med min trycksak. Vi ska få respons på måndag så jag skrev ut den för att kolla så allt stämde. Det gjorde det inte. Färgerna var de fulaste jag sett i tryck. Så imorgon får jag sitta och jobba ihop en helt ny färgskala. Jävla CMYK.
Dessutom ska jag imorgon undvika att gå på studiebesök på tryckeriet och därefter akta mig för att bli beroende av Betapet. Anna är det. Beroende alltså. Det verkar läskigt. Hon vill aldrig gå hem.

Idag har jag gjort en god gärning! Jag har gett (givit?) bort världens bästa bok, Naiv Super av Erlend Loe. Den borde alla läsa! Den boken fick mig att skratta högt, när jag satt ensam på mitt au pair-rum i tyskland och grät över mina misslyckanden. Dessutom håller jag med Erlend om "boll-konceptet".

nu ska jag koka pasta till morgondagens tråklåda (läs matlåda), dagens nya ord. Ett annat ord är "trångligt" både trång och krångligt!

lyssnar på Doris

1 kommentar:

Anonym sa...

ska vi byta? ska vi byta trycksak med varann?