21 september, 2005

Harlem Globetrotters nästa!


När jag var liten...så var harlem Globetrotters mina idoler!
Gigantiska killa från USA som lattjade med basketbollar
och var så där "galna" som folk från USA är. Jag älskade
basket på gympan i skolan och fick en basketboll nån
födelsedag på mellanstadiet. Sedan dess har jag konstigt
nog inte spelat basket en enda gång.

Men idag blev det ändring på det!
ELSA (studentidrottföreningen, för er som kanske
trodde att det var någons mormor) hade sin första
basketträning och jag var GRYM! Inte. Jag var yr och
svimfärdig efter tjugo minuter. Men lajbans var det!
Jag var där med Hanna, Anna och Elisabeth i klassen.
Vi var totalt nio stycken som slogs om bollen och de
två tränarna Bojan och Jenny var asbra!
Ska lätt dit nästa vecka.

Idag var det skollös dag så jag satt i datasalen och
jobbade lite själv. Fick en del gjort, texten till min
grafisk form-grej och liiite layout. Får nog snart sätta igång på allvar...

Nu sova. Är helt slut, och dessvärre hostig igen
efter basket..en? hur säger man det i bestämd form?

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hej Jonkan!

Tack för den fina omnämningen i din blogg! Du borde också få något slags pris!

Så du får en livligtleendemdalj för din insats i glädjens spridning!


Haj