14 november, 2005

Det är visst nån som e tillbaka

Tillbaka i gamla etuna igen! Inte mindre förvirrad än innan jag åkte, men mättare och tre örngott och ett lakan rikare.

Det var trevligt att vara hemma och träffa alla goa kompisar. Vi var på bästa förfesten hemma hos elias och sen blev det intressant utekväll på KB. Jag gjorde något nytt. Jag ljög mig förbi 50 tjejer i toakön!!! otroligt smidigt. Gick vilse när vi skulle gå hem. Varför går man inte ut där man gick in?

Mammapappa (som vi säger i skåne) har så smått börjat förbereda sin flytt, och jag fick den roliga uppgiften att rensa bland gamla barnsaker. Det är intressant. Man upptäcker snabbt att man väljer vad man vill komma ihåg från sin barndom. Jag hade förträngt följande:

Jag var en manisk tillverkare av lerfigurer. Gärna mat i miniformat och prinsessor.

Lite otäckt
faktiskt.
Allt är
så smått!
















Jag samlade hysteriskt på alla former av grisfigurer.

Jag ville bli konstnär och målade otaliga oljebilder. Olja är svårt. Och fult.

Den värsta dagen i mitt liv var enligt min dagbok, när min pojkvän i tredje klass inte ville "vara" (läs leka) med mig en eftermiddag.

Jag spelade ofta badminton mot min vilja.


Slut på lista



På Farsdag åt
vi middag med
Hampus, Chantana
och Melker.
Vi åt lax.
Mums!
Jag spelade
fyra i rad
Med Melker.
Han vann ofta.
Även när han
hade tre eller
fem eller tusen
i rad.






På tåget upp sa jag till "idol-Sibel" att hon var underbar. Hon blev glad.

Ny vecka

Lördagsbilder kommer snart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

förlåt att jag lägger vikt på detta av hela ditt inlägg men varför sa du det till Sibel, det var väl väldigt dumt gjort, tack för att du grattade mig på min födelsedag.......tack

Johanna sa...

det var inte alls dumt, för hon var underbar senast. och dessutom blev hon väldigt glad:)

Anonym sa...

har du gjort alla sakerna själv? o målat dom?

jag slår vad om att de inte var jag som var din pojkvänn då... eller hur... de var väll han du dumpade mig för... :)

Johanna sa...

det var mattias lööw! du skulle ju aldrig vara så dum!