29 november, 2005

Kvällen före...

Tentaångest. Den visar sig inte ofta, men när den gör det så är det med besked. Hjärtklappning, svettpärlor, myror i benen, konstiga skrattanfall och rappakalja kommer ur munnen. Är riktigt jävla nervös inför imorgon! Känns lite grand som innan teoriprovet till körkortet. Klickande vid datorn och nervös väntan, med handen för ögonen tills resultaten visas i rött eller grönt. Orkar VERKLIGEN inte med en omtenta. Sackar jag efter nu kommer jag aldrig ifatt. Klockan elva får vi resultaten. Om jag klarar det kommer jag att skrika högt. Klarar jag det inte kommer jag att gråta högre.

Ett ljus i min tillvaro är ett paket på posten från pappa. Gick och hämtade det idag och när jag såg formatet började jag stor-le: En Julkalender!!! Hade precis börjat känna att det var tomt utan en (brukar få en från lübeck varje år) och vips kom den i ett brev på posten. Och inte bara en, utan TVÅ! En chokladkalender (som självklart inte kommer vara till den 24. Inte i tentatider) och en vanlig fin. Ska titta på dem i sängen, innan jag inte somnar för att jag har tentaångest.

Gonatt och sov gott alla ickestudenter

Till oss andra från Annapanna:

"sov gott, det är en order!"

2 kommentarer:

Ica sa...

jag förstår precis vad du känner. Tentaångest och orka göra omtenta! gaah!! den som sov inatt kan vara lycklig. Nåväl, 2,5 h kvar. alltid går det in något. eller inte. lycka till idag!!

Annci sa...

Stackars er studenter! Jag kommer ihåg ångesten, svettningarna och svimmningstendenserna timmarna före tentan, men jag minns också den ljuvliga härliga känsla som spred sig i hela kroppen när man klarat sig. Men jag kan nog vara utan båda de där känsloupplevelserna och är bara glad att den tiden är förbi (säger Jonkans mamma)