03 november, 2005

Jau e glaauud!

Weeeeeeeeei!!

För första gången på länge har jag gjort något som inspirerar mig. Ikväll körde jag igång skrivarcirkeln som jag planerat sedan i våras. Vi var nio stycken som satt i kårkällaren och skrev och fikade och det gick jättebra! Jag var jättenervös innan. I morse drömde jag mardröm och vaknade av att jag grät. Min lärare i grafisk form hade tagit över hela grejen och gjort en kurs av det! Han kan ju inte ens stava.

Som uppvärmning listade vi saker som gjorde oss entusiastiska som barn (inspiration Naiv. Super, Erlend Loe) och det var skitkul att höra folks minnen!
Här är några exempel:

Åka karusell
diska
fredagkvällar
glass med tuggummipinne
gå ut med andras hundar
kiss-och bajsskämt
tälta i trädgården
Åka bil på kvällen
julafton
bygga spindelnät av garn i källaren
bada
grodyngel
snö
många julklappar
glassbilen
kattungar och hundvalpar
cykla

Mitt tips för idag är att göra en sån lista. Man blir skitglaaaaud!!

Inga kommentarer: