25 november, 2005

Fortfarande fredag, fast senare

Nu är det lite senare. Än förut alltså. Jag vet inte riktigt när det var, men det var tidigare än nu i alla fall.

Det är tidigare än på en vardag. Alltså i vanliga fall, på vardagar, så brukar det vara senare nu. Alltså det känns nu som att det är lika sent som när jag sitter vid datorn på en vardag. Men det är tidigt än. För att vara Fredag. Inte Fredags-läggdags än.

Detta har jag gjort:

Sett Hey Baberiba och skrattat högt och länge två gånger. Känns konstigt att skratta när man är ensam. Som om man är galen eller nåt.

Sett Moodyssons "tillsammans" på Svt. Blev förvånad, för det brukar inte vara så bra filmer där. Inte när man behöver en i alla fall. Som på en Fredag.

Spelat in låt med ett program som jag ännu inte lärt mig. Alltid lika spännande att se hur mycket jag raderar av misstag, för att jag glömmer att "sejva".

Skaffat (läs stulit från nätet) en ny Burton-film som jag inte sett. Corpse Bride heter den och är i samma stil som "nightmare before christmas", som för övrigt är en av mina favofilmer. Depp gör en av rösterna. Har snart en stor Burton/Depp-samling. I like!

Ätit en guldnougat. Eller ett guldnougat? Jag vet inte vad det heter, bara att det är oförskämt gott. Godare än choklad.

Klippt sönder en kjol, i ett ögonblick av sinnesförvirring som jag trodde var spontan kreativitet, men som visade sig vara mest bara dumt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, så du har fått en nobelpris? Jag trodde att det skulle bli Sebastian och Sibel i finalen. Agnes kan ju inte prata.

Thus, måste det förresten heta EN guldnougat :)

Hey Babbe!

Johanna sa...

dubbelnougat var det förresten. Dubbelt så gott...