23 november, 2005

Saker och ting

Fan vilken godaste pastasalladen jag gör! Måste alltid äta tills den är helt slut och jag återigen inte har någon lunch att ta med mig till skolan.

Björn Fundis, tog mot alla odds, bort sista föreläsningen före jul. Jag hade redan bokat biljett. En jättedyr en. Så nu få jag försöka boka om.

Idag har det varit mörkt precis hela dagen. Och regnigt. På söndag är det första advent och det är inte ens kallt. När ska julstämningen komma? Jag ska i alla falla plocka fram mina första egna adventsljusstakar. Och Ida och jag ska baka lussekatter så vi kan ha adventsfika. Vilket mys!

Tycker att ni ska boka biljetter till David Gray den 10 februari. Blir nog jättefint! Skulle vilja se Colin Hay också någon gång. Hoppas han kommer till Sverige. Har både hört och sett honom mycket i Scrubs på senaste tiden. Riktigt bra musik!

Snart försöka sova. Föreläsning om det verbala systemet imorgon. Därefter plugga ..... av mig

Oh just det! Har lärt mig en ny kaka idag. "Falsk potatiskaka". Skitkonstigt namn. Ingen potatis alls. Och allt i den verkar äkta. Undrar vem som var uttråkad när han skulle hitta på det namnet...

Inga kommentarer: