21 november, 2005

Hur gick detta till?

Satt i ikväll hos tjejerna på femman och planerade årets nyårsfest. När jag kollade igenom listan med gäster var det plötsligt något som slog mig. Av 30 gäster är vi sex singlar. SEX YNKA SINGLAR!!!

Hur gick det här till??? Vilken snöig natt när jag uppenbarligen sov, gick alla runt och blev ihop med varandra? Jag som nobbade alla mina vänner där hemma av rädslan för att hamna i ett parmiddagsnyår. Ser framför mig ett helt vardagsrum fullt av kramdansande, hånglande par och vi sex övriga, efter en natt av karaoke, apfulla och deckade i köket. Fast, i och för sig, vem har sagt att inte det skulle kunna bli kul. Allt blir väl roligare med skumpa(läs mousserande vin)? Vi är åtmistone jämna par. Par i singlar. Och så lite bubbel på det.

Skål och Grått Nytt Hår

2 kommentarer:

Anonym sa...

då kan du ju lika bra komma hem..........

Johanna sa...

hur blir det hemma nu då?