25 november, 2005

Fredag kväll i pyjamas

Har en lugn helg. Imorgon är det efterlängtad inflyttningfest hos Therese, men jag ska inte ut. Inte den här helgen. Blir första gången på hela hösten. Har liksom inte funnits en enda helg då jag vill missa något. Fullt upp! Men den här helgen måste jag anstränga mig till tusen för att klara tentan på onsdag. Har nog aldrig varit så fokuserad på en skolgrej, men jag orkar bara inte med tanken på en omtenta. Har jag äntligen lyckats få tag på bioken (tack vara underbara vänner som lånar ut och har sig) så ska jag faen i mej klara tenthelvetet också!

Idag var det pengafredag och jag gjorde nyttiga saker som att betala hyra, telefon och hämta ut mina linser så att jag kna se något i december också. Sen ska väl resten av pengarna gå till julklappar. Hur kan det vara lika svårt varje år? Varenda jul säger jag att jag ska vara ute i god tid. På sommaren kan jag få en uppenbarelse: ÅÅÅ det dääär skulle vara en perfekt julklapp till...och sen har jag ändå glömt det lagom tilll julstressen! Men gick och rekade lite idag och fick åtminstone några ideér. Brorsan är svårast. Du vill väl itne ha strumpor va?

Alldeles olägligt har jag också en sjuklig längtan efter guldskorna på Bianco. Går och provar dem hela tiden. Undrar om tomten läser på min blogg? Om du gör det Tomten, så kostar de 450 kr och är lite sådär 20-talsstil med remmar och klack och grejer. suck...Finns förresten ett par sjukt snygga på Din Sko också. 340 kr bara. Jävla skor som bara ska retas hela tiden...

Nu är det Jul igen

Huh?
Pengarna
redan slut?

Inga kommentarer: