09 juni, 2007

Jobblördag

På biblo igen medan solen värmer utanför. Lite ångest men vet att det blir mys ikväll i alla fall. Och så har jag ju fått blommor och biobiljett för mina goda insatser.

Igår var det mycket trevlig födelsedags/examensfest hos Ica. Anna och jag gav ett posten-kit med allt Ica kan behöva för att vara en grym lantpostis. Våra föreläsare och förebilder Olle och Lotten Bergman var där och Olle hade gjort misstaget att ta med sin gitarr. Det blev inte en lugn stund och stackars ica som hade förberett Karaoke och allt. Men det var så kul när alla sjöng med! känns som det var 100 år sen jag fick den där lägereldskänslan som alltid infann sig med Abbekåsgänget förr. Eller har jag efterkonstruerat mina minnen? Hur som helst så njöt jag och ville aldrig gå ut.

I torsdags firade vi Annika i Rothoff vilket var supermysigt men aningen fuktigt. Ikväll är det rumsligmajas tur att bli hurrad för och det ser jag också mycket framemot. Får se om det blir utgång, jag tog ju det lugnt igår. Den här lördagen är ju annars årets största festdag om man ser till tidigare år med bartömning och grymma för-och efterfester. Är inte så peppad på det i år konstigt nog. Känns som att de jag vill hänga med hänger jag ju redan med så varför betala 100 spänn för dålig kårmusik och folk jag inte känner.

Ska iväg och köpa flyttkartonger sen. Och grill-tilltugg och bomullspads.

2 kommentarer:

Ica sa...

Du sabbade ingen karaoke. Det var mycket bättre med allsång där alla kunde sjunga samtidigt. Och det uppskattades av alla andra och var mycket mer personligt.

Unknown sa...

det var alltid så