27 juni, 2007

appdäjt

Nä nu har jag surfat på jobbvågen länge nog. Dags att uppdatera. Veckan hemma har gått åt till bröllopsplanering med kompisar och öl, jobb hos papsen, påhälsning i skurup och en vända på stan med mamma. Idag är det onsdag, i övermorgon lämnar jag Sverige och jag känner mig totalt jävla oförberedd! Ska packa allt imorrn, fixa nytt bankkort, scanna in pass, köpa fotriktiga sandaler (haha) och göra sallad och potatismojs till hampe med familj som kommer på middag. Mike! vad var ingredinserna i potatisalladssåsen???

Börjar bli rejält resfebrig nu. Har försökt skriva packlista men började svettas av platsbristen på både lista och i väska.
Samtidigt som jag fortfarande är lite jobbfebrig. Kontraktsmötet i måndags var alldeles underbart! Chef-Stefan och jag pratade malaysia - där han bott, family guy, humor och musik och han verkade vara en allmänt trevlig fyrtioårig prick. Avdelningen har medelåldern 28 vilket känns kul. Andra chefen Malin log mycket och var snäll som lät mig börja den 6:e augusti istället för en dag efter hemkomst till Sverige.
Jag börjar överhuvudtaget känna att jobbsökande inte är så läskigt (lätt för mig att säga), men jag har ärligt talat inte träffat så många trevliga människor, så många gånger på samma ställe. Det har varit ett enda stort pratläger. Drömmen för Jonk!

Nu ska jag försöka varva ner och kanske kolla på pingvin-dvd. Har nån sett den?

Kan alla som heter Frebr vara snälla och svara i sina mobiltelefoner!!!

3 kommentarer:

SkäggMike sa...

Eeehm... Gräddfil (tror jag), purjolök, rödlök, chili, johnny's senap (sötstarka), salt, peppar.

Kan ha glömt något. Tror inte det.

Och du: Du är bäst.

Pytti sa...

pingvin-dvd, hm, joel har säkert, han har dille på pingviner :) fråga mig om giraffer istället. kram på re

Fredrik H sa...

Va?! Jag kan väl inte rå för att Londons tube är isolerat som ett gammalt skyddsrum. Dessutom har jag ett skitkontantkort a la engelsk standard. Kom hit istället så ska du få en puss :)