14 oktober, 2005

The days of mom

Tisdag till torsdag var mamma här och tog hand om mig! Jag hade som vanligt planerat jättebra och hade ett möte när hon skulle komma och en dugga på torsdag morgon men det fick gå ändå. Som det gamla ordspråket lyder:
Det finns omtentor, men inga om-mammor! Eller var det omfester?

Hursomhelst så hade vi två jättemysiga dagar med utflykt till IKEA och mycket mat och fika i vackert väder. Vi körde vilse til IKEA i vår fina hyrbil men både sörmland och västmanland är ju vackert så det gjorde ingenting! Vi stannade till vid Mälaren i Kvicksund på hemvägen och tog lite höstbilder genom ett stängsel. När vi körde därifrån såg vi en liten gångstig som ledde ner till vattnet där man kunde ta jättefina bilder! Så kan det gå. När vi skulle tanka rann bensinen ut på marken och på mamma. Ska det inte stoppa automatiskt när den är full? Mamma fick torka sig på bomullstussar som vi köpt på Willy´s.

På IKEA köpte jag ett nytt soffbord och sängbord och lite växter och annat smått och gott. Nu när jag har har växter har jag flyttat hemifrån paw wrihktiht! Men jag förstår inte hur man ska komma ihåg att vattna dem! Mamma tyckte en gång i månaden/var fjortonde dag var lagom...? Men jag håller aldrig reda på tid så det är redan dödsdömt. Bäst jag vattnar nu för att vara säker.

Vi ställde upp för vårt släkte också och köpte varsina rosa bandet. Jag var till och med så bra att jag betalde dubbelt pris för mitt. Avsiktligt alltså! det tyckte jag var fint. Nu känner jag mig trygg.

Nu ska jag kränga, svulla, moffa glass!

Inga kommentarer: