06 oktober, 2005

satsumas...

...roligt namn på något som egentligen nog bara är en clementin. Men gott är det! Luktade jul i hela korridoren när jag ätit två!

Idag har jag haft lite föreläsning och pluggat lite till duggan med Nellan. Det roligaste vi vet just nu är att prata tysk-svenska á la drotting Silvia. Vi skrattar åt allt vi säger! Allmänheten är nog måttligt road.

Nu tvättar jag igen. Vi är bjudna på fika hos Eve klockan sex men jag ska gå på ett möte med en teaterförening som ska starta på skolan. Brukade ju älska sånt och hoppas att jag ska börja göra det igen, trots mörker och höst. Behöver göra något som inte handlar om att producera, utan att vara med andra människor.

På tisdag kommer mamma hit! Dumt nog har jag dugga på torsdag. Men det får gå ändå. Det ordnar sig alltid.

Kvällens problem är om jag ska äta innan mötet, eller testa taco-buffén på kåren efteråt..hmmm

Första numret av nya kåranen har kommit!! Tjohooo! Den är rosa och snygg!

1 kommentar:

Anonym sa...

kåranen är det bästa namnet