22 oktober, 2005

Mätt som en plätt och spindelmannen

Mätt som en plätt? Vad betyder det egentligen? Vad är en plätt? en pannkaka? Är pannkakor mer mätta än andra...kakor?

I alla fall så var jag mätt som en plätt igår och det var Annika, Anna och Koffe också. Vi var och åt på Mongolian Barberque (hjälp! säger många i E-tuna, eftersom stället öppnat och stängt x antal gånger på grund av diverse matförgiftningar) och hade jättemysigt. Vi åt thai-buffé och grill-buffé och sushi och efterättsbuffé. Vi fick sitta och vänta en kvart innan vi orkade betala för såååå mätta var vi. Vi fick presenter av personalen, var sina kärleksbuddor som man tydligen ska klia på magen (ieeew), så får man kärlek resten av livet. Ska testa om en stund.

Har varit på stan och köpt inflyttningspresent till Klas. Hoppas han inte läser här, för vi köpte en snygg krukväxt och en spindelmannen-gasballong. Gasballonger är något av det roligaste jag vet. Nu när man är stor köper man inte alltför ofta gasballonger. Det är synd. När jag var liten tyckte jag det var så häftigt med en ballong som var nästan lika stor som jag och som stod bredvid mig och nästan hade en egen vilja när den slet och drog och ville uppåt. Så tappade man den och den var borta för alltid och världen gick under. Sen såg man ett flygplan och världen var tillbaka.





1 kommentar:

Johan F. Wahlberg sa...

Johanna äter glas. Det är roligt - som Johanna.