26 december, 2005

Bakis som en hel karl

Juldagen. Traditionell utgång på allas vårat Starshine. Vi börjde i Filles sjysta lägenhet. Till antalet var vi 30 och till sinnes upprymda och salongsberusade. Det var så roligt att få prata med alla! Men alldeles för fort gick det! Som vanligt var kvällen ett enda stort Kram -och -vad-sysslar-du-nu-med?-kalas och jag tror att jag befann mig på dansgolvet högst 10 minuter under kvällen. Men skoj var det!

Jag, krunken och lille-josse hade turen att få sjuss hem av Carras supersnälla pappa som till och med lät oss äta våra lökiga hamburgare i bilen. Krunken höll på att kvävas av skratt när vi köade i ÖP-kiosken. Tydligen var det skitkorkat av mig att fråga "vad maten kostade?"
I bilen hem (cirka 20 min) skrattade vi oss halvt fördärvade över en tjej som förra nyårsafton framförde världens töntigaste "roliga lek". Den är inte alls rolig. Den är norsk och tråkig och hon såg inte klok ut i sin balklännning på stolen med benen i vädret och flaxande armar. Det är sånt man minns en sen lördagsnatt, i bilen på väg hem från en typisk starshine-kväll.

Idag är jag lite sliten. Mamma ska bjuda på lax (mums) och jag ska titta på
Tomten är far till alla barnen (förvånansvärt rolig för att vara svensk komedi).

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenis. så mkt snö och så lite jättevarma kläder i garderoben, men visst är det wunderbart! Låter som du har det rolit där ude på lannet. God fortsättning på året, så ses vi på det nya. Och du - ring om du masar dig till storstaden. Kramisar TEss