19 december, 2005

I got me some shoooes!!

Tjo, jag fick några till slut! Inte de jag stirrat mig blind på i veckor utan ett par andra snyggare! Rea på Bianco och en Nellan gjorde att jag fick dem! Kolla va fina. God Jul Johanna!















Försov mig duktigt idag. Vaknade alldeles utsövd och av att rummet badade i ljus. Ååh vad härligt, tänkte jag och sträckte på mig. Tills jag förstod att ljuset berodde på att klockan var nio och att jag borde vara på föreläsning. Jikes! Rusade iväg. Inte. Jag tog ganska god tid på mig för att kunna slinka in på kafferasten kvart över tio:) Föreläsningen (andra halvan i alla fall) var jätteintressant! Natasha, 50, från Ukraina med muslimsk man pratade om kulturkrockar som hon har stött på. Det var så roligt och inspirerande att lyssna på! Det finns en liten röst inom mig som jag inte lyssnar på, som säger att jag vill bli lärare i svenska för inavandrare. Men som sagt, jag lyssnar inte på den rösten.

En röst som jag däremot lyssnar på är Peter Mannerfeldts, vår hemliga redaktör på Delphi. Han ska tydligen starta en retro-designtidning och undrade om jag och Ida ville skriva i den. Klart vi vill!!
Vårt förhållande med honom är lite som Charlie's änglar. Han ringer eller mailar och vi gör som han säger, men vi har aldrig träffats. Lite kul och mystiskt! Tycker att vi aldrig borde ses!

Ida åker hem idag. Jag fick julklapp av henne, en bok med tusen miljoner filmcitat, eftersom jag tydligen säger sånt ofta...När jag bläddrat lite i boken upptäckte jag att jag faktiskt inte kan ett skit. Men nu kan jag lära mig! Tack idde fårr jävelen!!

Packar nu jag. Svårt. Inte ha för mycket med sig hem, säger mamma. Men jag anser att jag måste ha valmöjligheter. En tröja för varje dag funkar liksom inte.

Ikväll ska vi ha lite lagom julavslutning på femman. Fika och sånt. Sen åker de flesta hem imorgon eftermiddag. Verkar som att hela Sverige ska åka hem på samma tåg.

Oj vad jag skriver flitigt när jag egentligen måste packa och göra färdigt min språkspionuppgift...

Hej Skurup!

7 kommentarer:

SkäggMike sa...

Skorna, fina dom är.

Skriver här, jag gör, fast skriva uppgift, borde också, jag göra.

Johanna sa...

vi alltid göra saker, när vi, andra saker. borde göra:)

Pytti sa...

Åh, fina skorna! Grattis Johanna! (tycker att grattis passar bättre idag än igår)

Ica sa...

Ey, nice skor :)
Ska alla med samma tåg imån? Ska vi med samma tåg? vi ska ju på samma håll menar jag... När ska du åka?
Ja, packa är svårt. särskilt när man vart extra halvpuckad och köpt stora tunga julklappar helt i onödan. Packa för en vecka och sen tvätta :)

Anonym sa...

Superfina skorna! Är!

Jag borde också uppgift!! Skriva faktiskt!

Måste nu. Ses!

Annci sa...

Vilka fina skor!!! Men du, tappa inte ena skon när klockan börja slå tolv på nyårsafton. Det finns kanske ingen prins där som hittar skon och letar reda på dig.

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.