21 december, 2005

Godmorgon Skurup!

Aaaaaaaaaah... utsövd och färdigvaknad. Kylen är fullproppad med frukostmat och julmat. Skånevädret viner utanför fönstren. Den oklädda granen står och skyler sig i vardagsrummet. Längtar efter att bli julgran. Ha tålamod min vän - ikväll!

På dagens schema - som inte alls är som ett skolschema - står upppackning, lunch med mamma, bakning, julgranspåklädning och eventuellt Narnia på bio.

Resan igår var såååå låååång! Klev på tåget i Eskilstuna 17.09. Klev av i Skurup 23.45. Hatar SJ. Alltid alltid sena! Och det enda de gör är att beklaga att de är sena och hoppas att det inte blivit för krångligt för oss.
- Slutligen vill vi, personalen ombord tacka för oss och för det vänliga bemötande ni passagerare visat! Jag kunde inte låta bli att småle när de sa detta, visste nämligen med besked att en av mina reskamrater (Benne, för alla i etuna som hört henne:) ) skällt ut en tågvärdinna för att SJ är så värdelösa! Hon och hennes två katter har ett visst underhållningsvärde! Fick nöjet att sällskapa med henne ända till skurup.

Nu hör jag att mamma stökar runt i köket. Lunch snart kanske? Börjar bli lite hungrig. Konstigt, när kylen svämmar över av godsaker lyckas jag bara få i mig ett glas proviva...

7 kommentarer:

Pytti sa...

Vad mysigt det låter.. kram
ps. let the game beginn ds.

Anonym sa...

GOD JUL JOHÄNNAPÄNNA!

Anonym sa...

skönt att vara hemma? själv har jag spenderat dagen på sundsvalls gator. bland annat gått och klippt mig för 440:- (jag borde ha klippt mig i tuna istället, billigare där) och dessutom blev min lugg sné och hackig (till och med mer än vanligt), så jag måste gå tillbaka imorgon och be dem fixa det. jag kan inte se ut så här... köpt de sista julklapparna. handlat julmat och allt sånt där annat livsnödvändigt.

förresten. du har köpt grymt snygga skor. jag vill ha! jag såg nyss två par skor på din skos hemsida som jag vill ha. men jag är pank.

nu ska jag slutta babbla. ses om en dryg vecka vännen.

ha en bra JUUUUL.

puss&kram

Pytti sa...

Du utmanade mig på att blogga mest ju?

Anonym sa...

Great work!
[url=http://kzopksfu.com/tnad/rrpu.html]My homepage[/url] | [url=http://aehysywk.com/bwfc/beum.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Well done!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Well done!
http://kzopksfu.com/tnad/rrpu.html | http://gfxaswuj.com/ayui/tecq.html