22 december, 2005

Full kaos!

Jonkan jobbar och står i idag minsann, men nu är chefen ute på kundbesök så att jag kan blogga lite (tävlar ju me Annan!). Sitter på rumpan och arkiverar och får paper cuts över hela halva händerna. Gör ont som satan. Till lunch var det kinabuffé som gjorde mig alldeles för mätt. Vädret är det gråaste man kan tänka sig.

Dagens roligaste var när jag och mamma kom tillbaka till pappas kontor efter en juklappsrunda på stan. När vi öppnar dörren utbrister pappa:
- Det är full kaos, det är full kaos!
Han nämner något om att posten kommit fel och sen: - Det är FULL KAOS! Han öppnar kylskåpet och pekar: - Två laxar! Tydligen har pappa fått två paket lax av nån klient som ligger och trängs i kylen. Full kaos!

Nu får jag nog fortsätta så jag får råd att klippa mig den 27:e. Dan före dan före dopparedan!

2 kommentarer:

Pytti sa...

Du verkar ha roliga föräldrar, tihi. Och förresten jag har aldrig fattat det här med lille julafton. Vad är det och borde inte det vara dagen före julafton. Jag är clueless, men ska på bortbjudning, räknas det?

Johanna sa...

ja det räknas! ett perfekt sätt att fira lille julafton, alltså dagen före dopparedan!!

kraaaam