24 december, 2005

En synnerligen god jul...

Framåt morgonen när Karl-bertil krossat det sista paketet märkt "Aktas, Glas" mot postverkets betonggolv gick han hemåt. I huvudet ekade " att ta från de rika och ge åt de fattiga". På natten drömde han om Robin Hood, ty det här tilldrog sig på den tiden då en tonårings idoldyrkan inte nödvändigtvis behövde vara av sexuell natur. Hjältemod, kamratskap, tjocka munkar, kyska jungfrur att hjälpa över bäckar...


På Julaftons morgon väcktes Karl-Bertil av sin ömma moder med glitter i håret och pepparkaksgrisar på kaffebrickan.

- Karl Bertil, det har kommit en heeeel säck med pakeeet till dig.
- Det är sånt som jag måste sortera. Hemarbete, förstår mamma.
- Min lille pojke...
Karl-Bertils mor fick något religiöst i blicken. Ty det här tilldrog sig på den tiden, då julen ännu firades till minne av Jesu födelse.

"God jul önskar en okänd välgörare"

- En synnerligen god jul önskar jag dig, min välartade son!

- Ska du lukta på glöggen pojk?

- Min son, jag kan ta bilen, och köra dig.
- Kommer INTE på fråååga Tyko! Du har druckit GLÖGG!

- Ta det här paketet, och gå genast hem till er stackars familj! God jul!

" Nu så kommer julen, nu är julen här
lite mörk och kulen men ändå så kär"

- VAD SA DU ATT DU GJORDE SA DU????
- Jag la undan paketet och gav det till en fattig...
- VA? JAG HAR NÄRT EN KOMMUNIST VID MIN BARM!

- Det var fanimej det finaste jag hört sen jag konfirmerades. Vill du ha ett FIKON??
- Åh jag hoppas så att den var vacker, för det sa jag till henne att den var!

- Erhm, jag är kanske inte rätt PERSON...att FÖRESLÅ, att vi utbringar ett fyrfaldigt leve för min SON, Karl-BERTIL! Han leve, HURRA HURRA HURRA HURRA!


Ni som inte känner till citaten ovan (några med viss modifikation) borde seriöst överväga att bredda ert tevetittande på julen! Det är ju självklart från Karl-Bertil Johnsons julafton och DET betyder att idag är det JULAFTON!!

En synnerligen GOD JUL önskar jag er alla, mina kära vänner!!!

PUSS!

4 kommentarer:

Pytti sa...

äsch! jag missade det i år igen! men jag såg ju inte på kalle heller, så kanske förlåtet då? kuuuul juuuuul

Ica sa...

Åh!! underbart! Jag sitter och kollar på det nu och förösker messa dig, men ditt nummer är borta!! finns inte ens under meddelandehistorik.

"jag har närt en kommunist vid min barm!!"

Kram o God Jul!

Anonym sa...

"En synnerligen god jul tillönskar jag dig min välartade Johanna"

Kram Fredde ;)

Pytti sa...

Åh bra med snappsvisor!!!! Duktig johannan!